×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیر عامل کارخانه مالت هفشجان چهار محال و بختیاری گفت: پارسال ۱۸۰ تن مالت در این کارخانه تولید و روانه بازار شد که این میزان تولید ۷۰ هزار دلار برای کشور صرفه جویی ارزی داشته است.

آقای رستمی گفت: نیاز سالیانه تنها کارخانه مالت سازی خاورمیانه را ۱۵هزار تن جو اعلام کرد و گفت: بقیه جو مورد نیاز این کارخانه از کشورهای قزاقستان، اوکراین ، افریقای جنوبی ، استرالیا و کانادا تامین می شود. 

دانه مالت ، همان جو جوانه زده و فرآوری شده است که در صنایع نوشابه سازی،تولید مواد غذایی از جمله ، بیسکویت و شکلات و مراکز تهیه داروهای تقویتی و مواد آرایشی کاربرد زیادی دارد.

رستمی گفت: صنایع بهداشتی، دارویی و مواد غذایی بویژه کارخانجات نوشابه سازی کشور هرساله ۱۰۰ هزارتن دانه مالت به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال از کشورهای اروپایی وارد می کنند ؛ که کارخانه مالت چهارمحال وبختیاری قادر است۲۰ درصد از نیاز بازار داخلی را تامین کند.

وی افزود: اگر چه پیش از این فناوری تولید مالت فقط در اختیارکشورهای اروپایی بود و شرکت های آلمانی و هلندی۱۰ میلیون یورو برای ساخت کارخانجات مالت سازی در ایران طلب می کردند ؛ اما شرکت های فنی مهندسی داخلی توانستند با ۳۰ درصد پیشنهاد کشورهای اروپایی ظرف ۲سال کارخانه مالت هفشجان را احداث کنند. 

در این کارخانه ۴۰۰ کارگر و مهندس محلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند. 

نخستین کارخانه مالت سازی کشور در فاصله ۱۵کیلومتری مرکز استان چهار محال و بختیاری قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.