×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت ۱۵ هکتار مرزنجوش در دهستان کذاب استان یزد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، کاظم مسروری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:مرزنگوش ازجمله گیاهان دارویی است که تکثیر آن از طریق بوته های با عمر سه تا پنج سال به زمین های جدید منتقل می شود.

وی اظهار داشت: تکثیر آن بدین صورت است که هربوته به ۱۰تا۱۵بوته کوچک تقصیم ودر زمین های آماده شده از قبل منتقل می شود.

رییس جهاد کشاورزی دهستان کذاب با بیان اینکه تکثیر مرزنگوش از اوایل فروردین ماه آغاز وبه مدت دو ماه ادامه دارد گفت:به لحاظ بارندگی های اواخرسال گذشته و سال جاری و درآمد زایی خوب و قابل توجه این محصول انحصاری دهستان کذاب کشاورزان این منطقه تمایل بیشتری به اختصاص دادن زمینهای خود به کاشت این محصول نشان دادند به طوری که سطح کاشت این محصول از۱۰هکتار به ۱۵هکتار افزایش یافته است.

رییس جهاد کشاورزی دهستان کذاب پیش بینی کرد تادر زمان برداشت این گیاه دارویی که درماههای شهریور وآبان انجام می شود به ازای هرهکتار دوتن و در مجموع بیش از ۳۰تن مرزنگوش تولید وبه بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه گیاه دارویی مرزنگوش علاوه برمصرف غذایی درصنایع داروسازی نیز کاربرد دارد اضافه کرد: مرزنگوش تولید شده دردهستان کذاب علاوه برمصرف داخلی به مرکزاستان یزد وشهرستانهای هم جوار به استان اصفهان نیز صادر می شود.

رییس جهاد کشاورزی دهستان کذاب به کشاورزان کذابی توصیه کرد به منظور افزایش برداشت محصول ودرآمد زایی بیشتر قبل از تکثیر زمینهای خودرا کاملا آماده و علف های هرز آن را پاکسازی نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.