×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ملارد، مستعد پرورش گیاهان دارویی است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سیدعلی عظیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان ملارد وجود دارد که برای نزدیک به ۷۰ هزار هکتار آن سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث کاهش تخریب و تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ملارد می‌شود.

 شرایط ملارد برای زراعت چوب و احداث نهالستان مطلوب است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملارد به شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی مستعد و مطلوب این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون این شهرستان دارای استعداد و ظرفیت‌های مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی و صنعتی، زراعت چوب، احداث نهالستان و قلمستان‌های جنگلی و مرتعی است که باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برد.

عظیمی بر ایجاد مجتمع گردشگری و تفریحی در شهرستان به‌ویژه در دشت‌های اخترآباد تأکید کرد و یادآور شد: در این دشت به واسطه رویش شقایق‌ها می‌توان مرکز تفریحی ایجاد کرد که در صورت حمایت و تأمین اعتبارات مورد نیاز، آمادگی اجرایی شدن این اقدامات در ملارد وجود دارد.

 اصلاح و احیای مراتع در ۲۳ هزار هکتار از مراتع ملارد

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح اصلاح و احیاء مراتع تاکنون در مساحتی حدود ۲۳ هزار هکتار از مراتع این شهرستان در قالب ۱۰ فقره طرح مرتعداری، پروژه‌های اصلاحی و احیایی از قبیل احداث آبشخوار، احداث آب‌انبار، لایروبی قنوات، مرمت چشمه، کشت مستقیم گیاهان علوفه‌ای و حفر چاه انجام شده است.

عظیمی در پایان تأکید کرد: عملیات اصلاحی در حدود چهارهزار هکتار از مراتع شهرستان ملارد نیز با کاشت گونه‌های آتریپلکس و تاغ انجام شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.