×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انجمن تحقیقات طب سنتی ایران

یکی از تشکل های جوان و دانشجویی پرکار در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی، انجمن تحقیقات طب سنتی ایران است که وابسته به مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

این مجموعه، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از زیر مجموعه های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسط عده ای از دانشجویان ممتاز دانشکده پزشکی این دانشگاه آغاز کرد که بعدها دانشجویانی از سایر دانشگاه ها  نیز به این جمع پیوستند.

طی این مدت، اقدامات مفیدی در این گروه صورت گرفت که در واقع مقدمه ای برای ورود به مرحله جدید بود. با توسعه اهداف و بازبینی حیطه های کاری و به منظور حفظ استقلال گروه، این جمع با هویت جدید، از پاییز سال۱۳۸۲ تحت عنوان “گروه تحقیقات طب سنتی ایران” به عنوان یکی از گروه های پژوهشی «مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان» وابسته به معاونت پژوهشی – و نیز “انجمن علمی دانشجویی طب مکمل”  به عنوان اولین انجمن علمی دانشجویی دانشگاه، وابسته به معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران–  به کار خود ادامه داد تا موجبات تسریع و تسهیل در رسیدن به اهداف حاصل شود.

در سال ۱۳۸۵ بدنبال تاسیس مرکز رشد استعدادهای درخشان در دانشگاه علوم پزشکی تهران، “گروه تحقیقات طب سنتی ایران به “انجمن تحقیقات طب سنتی ایران”  (Traditional Iranian Medicine Research Association =TIM/RA)  – وابسته به این مرکز- تبدیل گردید.
 

 اهداف و راهکارها
– استفاده از نیروی عظیم فکر، خلاقیت و اراده دانشجویان ایرانی در زمینه های مناسب در جهت ارتقای سطح علمی و تحقیقاتی کشور

– تقویت روحیه تحقیق، طبق روش های علمی، در میان دانشجویان، با تمرین عملی روش های تحقیقاتی نوین

– ارتقای سطح آگاهی های علمی و عملی اعضا با برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط یا اردوها و بازدیدهای علمی

– پرهیز کامل ازهرگونه موضع گیری و تعصب در زمینه «طب سنتی ایران»  و «طب مکمل»  یا پزشکی رایج، جهت مصون ماندن از بروز اشتباهات و غفلت های علمی و رعایت بی طرفی کامل و روحیه تحقیقاتی در همه قسمت ها .

– حفظ استقلال رویه در قبال مراکز مختلف درون و برون دانشگاهی (درکنار برقراری ارتباطات و همکاری‌های کامل و متقابل).

– استفاده از تجربیات اساتید مطرح در طب سنتی ایران و سایر رشته های طب مکمل و نیز اساتید دانشگاه در مراحل مختلف طرح ها.

– انجام مطالعات و تحقیقات نظری روی متون طب سنتی ایران و طب مکمل جهت به دست آوردن فرضیه ها و موضوعات تحقیقاتی با درنظرگرفتن اولویت های تحقیقاتی سیستم خدمات بهداشتی و درمانی کشور بر اساس معضلات درمان، بیماری های رایج و هزینه های درمان.

– انجام تحقیقات عملی بر روی موضوعات مختلف به دست آمده از متون طب سنتی ایران و طب مکمل در آزمایشگاه و کلینیک.

– احداث کلینیک تحقیقاتی- درمانی طب سنتی ایران و طب مکمل جهت تکمیل و کاربردی کردن تحقیقات و بهره‌مندی بیماران از خدمات سایر رشته های طبی.

– انتشار نتایج تحقیقات در قالب نشریه، مقاله، پایان نامه، کتاب، نرم افزار و پایگاه اینترنتی و شرکت در همایش های داخلی و خارجی به منظور بسط و گسترش دانش و فرهنگ مبتنی بر طب سنتی ایران و طب مکمل.

– فراهم کردن مقدمات لازم جهت تدریس مبانی علمی و عملی طب سنتی ایران و طب مکمل به صورت دوره اختیاری، واحد درسی و رشته یا گرایش تحصیلی دانشگاهی.

– ایفای نقش مؤثر در راستای حرکت جهانی به سوی تحقق مکتب  طب فراگیر.

– و در نهایت، بازگرداندن اقتدار و خودکفایی طبی به ایران بزرگ، افزایش سطح بهداشت و سلامتی در کشور و صدور علم و محصولات آن به سایر کشورها که به نوبه خود می تواند با فراهم کردن موجبات رشد علمی و اقتصادی کشور، راه را برای بسط فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در سطح بین المللی هموار سازد.

 

آدرس جدید دفتر انجمن: بلوار کشاورز – خیابان وصال شیرازی – نبش خیابان ایتالیا – پلاک ۵۶- مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران – طبقه اول

Tell & fax: 021-88986387 – 09359820185

  1. مرتضي

    سلام من یک دوره ی آموزشی حجامت گذروندم که مدرکش از تهران از انجمن تحقیقات طب سنتی صادر شده.مدرک رو بردم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفتن این مدرک هیچ اعتباری برای انجام حجامت نداره و تخلف محسوب میشه.تگلیف من چیه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.