×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برداشت گیاهان دارویی از طبیعت استان فارس ممنوع شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، این تصمیم را مسئولان اداره کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس به علت بروز خشکسالی، احتمال سوء استفاده برخی گردشگران، فقر رویشگاهها برداشت و بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی و محصولات فرعی مراتع و جنگلهای این استان اتخاذ کردند.

استان فارس با ویژگی های اقلیمی و تنوع آب و هوایی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی است و با تولید ۵۰ درصد گیاهان دارویی کشور رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را دارد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بر اساس بررسی کارشناسان، در شرایط خشکسالی موجود، بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی مانند شیرین بیان تهدیدی برای بقای این گیاهان بوده و موجب بروز تنش مضاعف در گیاهان خواهد شد.

بردبار افزود: تنها بهره ‌برداری و حمل و نقل گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی با مجوز های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بلامانع اعلام شده است.

دشتها و کوه های فارس، مستعد تولید و پرورش بیش از ۳ هزار گونه گیاهان دارویی است که هزار و ۵۰۰ گونه آن پایه تولید دارویی است.

گلهای ریز و زیبای بابونه کازرونی، رایحه خوش آویشن شیرازی، حنای خوش رنگ لار، سدر خوش عطر لامرد، زعفران استهبان، عرقیات بی نظیر، کتیرا، آنغوزه و بارهنگ شیراز، شهرت جهانی دارند.

استان فارس چهارمیلیون هکتار مراتع در اقلیم های مختلف دارد که حدود دو هزار نمونه گیاه دارویی در آن شناسایی شده است.

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.