×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرم واژینال لکورکس، درمان عفونت های کاندیدایی واژینال زنان

 کرم واژینال لکورکس Leucorex Vaginal Cream

شکل دارویی:

کرم لکورکس

کرم واژینال لکورکس درمان عفونت واژن

کرم واژینال لکورکس برای درمان عفونت واژن بخصوص عفونتهای کاندیدایی واژینال بانوان

کرم واژینال- تیوب ۵۰ گرمی با اپلیکاتور و بروشور در جعبه مقوایی

موارد مصرف لکورکس:

– درمان عفونت واژن عفونتهای کاندیدائی و گاردنرلائی واژن

اجزاء فراورده:

اسانس آویشن شیرازی( Zataria multiflora )

استاندارد شده:

بر اساس وجود ۰۳۳/۰-۰۲۷/۰ درصد تیمول در فراورده

مواد موثره:

تیمول و کارواکرول

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر بر عفونت واژن:

فعالیت ضد باکتری و ضد قارچ تیمول بخوبی شناخته شده است(۲,۱) و به نظر میرسد به علت سوراخ کردن غشاء سلولی و خروج سریع اجزا تشکیل دهنده داخل سلولی باشد. همچنین ترکیبات فنلی آویشن ( تیمول و کارواکرول) با ایجاد کمپلکس با پروتئین های غشاء باکتری فعالیت ضدباکتری را اعمال مینمایند.

تیمول و کارواکرول مسئول خواص آنتی سپتیک آویشن هستند. در طب تست پماد عفونت واژن یک اثر هم افزایی برای ترکیب تیمول و کارواکرول نیز مشخص شده است. از میان طیفی از مواد مورد آزمایش؛ به نظر میرسد یک گروه هیدروکسیل آزاد در اتصال با یک جزء آلکیل اثر ضد قارچی را اعمال می نماید.(۲)

در یک کارآزمایی بالینی دو سو بیخبر تصادفی کنترل شده، ۶۲ بیمار مبتلا به واژینیت کاندیدایی به مدت یک هفته شبی یک اپلیکاتور از کرم واژینال لکورکس(حاوی اسانس آویشن شیرازی) یا کرم واژینال کلوتریمازول استفاده نمودند.

براساس نتایج حاصل از این بررسی، در مقایسه با کرم واژینال کلوتریمازول؛ کرم واژینال لکورکس روی اکثر نشانه های بیمار تاثیر بیشتری داشت (p<0.05) همچنین تاثیر کرم واژینال لکورکس روی علائم ژنیکولوژیک بهتر از کرم واژینال کلوتریمازول بود. بر اساس نظر پزشک معالج، از نظر اثربخشی تفاوتی بین دو دارو مشاهده نشد(p=0.071) . همچنین در دو گروه درمانی عوارض جانبی قابل توجهی از پماد عفونت واژن گزارش نگردید. (۳)


👇برای خرید اینترنتی کرم واژینال لکورکس روی لینک زیر کلیک کنید👇

خرید کرم واژینال لکورکس


در دیگر کارآزمایی بالینی دو سو بیخبر تصادفی کنترل شده، ۶۱ بیمار مبتلا به واژینیت گاردنرلایی به مدت یک هفته از کرم واژینال لکورکس با دوز یک اپلیکاتور هر شب یا قرص مترونیدازول خوراکی با دوز ۲ قرص هر۱۲ ساعت استفاده کردند.

نتایج این بررسی نشان داد که هر دو دارو علائم بیماری از قبیل بوی نامطبوع ماهی، ترشح هموژن و اریتم و ادم ولو و واژن و سلولهای کلیدی(clue cell) را کاهش دادند(p=0.000). در تمام موارد درصد پاسخ درمانی به کرم واژینال لکورکس بهتر بود و حتی اریتم و ادم ولو و واژن را بطور معنی داری بهتر از قرص مترونیدازول بهبود داده بود (p=0.02). (4)

همچنین در یک کارآزمایی بالینی۹۰ زن متاهل سنین ۴۰-۱۸ سال مبتلا به عفونت واژن واژینوز باکتریال به صورت تصادفی به دوگروه مساوی تقسیم شدند و از کرم واژینال لکورکس یا ژل واژینال مترونیدازول شبی یکبار به مدت ۵ شب استفاده کردند و بعد از ۷-۲ روز اثرات این دو دارو روی علائم بیماران مورد بررسی قرار گرفت. ابزار تشخیصی، استفاده از کرایتریای Amsel ورنگ آمیزی گرم اسمیر ترشحات بود.

بر اساس نتایج این بررسی بعد از درمان؛ علائم بیماران و کرایتریایAmsel آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت. سوزش واژن در ۱۴% از مصرف کنندگان کرم واژینال لکورکس و در ۵/۴% از مصرف کنندگان ژل واژینال مترونیدازول گزارش شد. در

مصرف کنندگان ژل واژینال مترونیدازول سرگیجه(۸/۶ % ) و احساس مزه فلزی (۵/۴%) وجود داشت اما در مصرف کنندگان لکورکس گزارش نشد. محققین نتیجه گرفتند اثرات درمانی کرم واژینال لکورکس روی واژینوز باکتریال شبیه ژل واژینال مترونیدازول میباشد و در مواردی که بیمار علاقمند به استفاده از داروهای گیاهی است یا با استفاده از پماد عفونت واژن مترونیدازول دچار عوارض شده است کرم واژینال لکورکس میتواند انتخاب مناسبی برای درمان واژینوز باکتریال باشد.(۵)

دستور مصرف:

یک اپلیکاتور داخل واژن برای ۷ الی ۱۰ شب متوالی استعمال شود.

موارد منع مصرف:

حاملگی

عوارض جانبی:

سوزش و تحریک خفیف مخاطی. تعداد کمی از افراد، سوزش واژن به دنبال استفاده از کرم لکورکس را گزارش نموده اند که بر اساس نتایج  بررسی های بالینی بعدی به نظر میرسد وجود زخم واژن در حالات طول کشیده بیماری؛ موجب احساس سوزش میشود که با ادامه درمان و بهبودی زخم سوزش نیز برطرف میگردد.

نکات قابل توصیه:

۱- دوره درمان را کامل کنید.

۲- در صورت بروز سوزش، خارش و تحریک بیش از حد ناحیه، با پزشک مشورت نمائید.

۳- در دوران یائسگی با مشورت پزشک معالج مصرف شود.

۴- بعد از هربار استفاده از اپلیکاتور، آن را به دقت بشوئید و در محل تمیز نگهداری نمایید.

۵- همانند تمام داروها، کرم لکورکس را از دسترس اطفال دور نگهدارید.

۶- پس از مصرف؛ درب تیوب را بسته و دور از نور در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

References:

۱٫ PDR for herbal medicine. 3rd ed. Montvale, NJ: Thomson PDR, 2004: 824-825

۲٫ Mills S. Bone K. Principles and practice of phytotherapy.Churchill livigstone,2000:122, 563-568

۳٫ Islami A, Ansari A, Kashanian M., Bekhradi R., Akbari M, Akbari H. Zataria multiflora vaginal cream compared with Clotrimazole vaginal cream in the treatment of Candida vaginitis. Iranian Journal of  Pharmaceutical Research (2004): Volume3, Supplement ۲:۱۰۳

۴٫ اسلامی علیرضا و همکاران. بررسی تاثیر کرم واژینال حاوی  اسانس آویشن شیرازی در درمان واژینیت گاردنرلایی و مقایسه آن با  قرص مترونیدازول خوراکی. پروژه تحقیقاتی شرکت داروسازی

باریج اسانس.۱۳۸۳

۵٫ M. Simbar, Z. Azarbad, F. Mojab, H. Alavi Majd. A comparative study of the therapeutic effects of the  Zataria multiflora vaginal cream and metronidazole vaginal gel on bacterial vaginosis.Phytomedicine15 (۲۰۰۸)۱۰۲۵–۱۰۳۱ .

  1. مجید

    سایت خوبی دارید….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.