×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

  

قارچ

قارچ بخورید ، قارچ بخورید و قارچ بخورید!

ارزان ، خوشمزه و البته سالم

قارچ از آن دست مواد غذایی است که آوازه اش در خوشمزگی بر هیچکس پوشیده نیست و البته از آن نوع خوراکی‌هایی است که شما آن را در هر غذایی می‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید قارچ را بعد از کمی تفت دادن داخل سوپ بریزید یا قبل از اینکه پیتزا را داخل فر بگذارید کمی قارچ هم روی آن بپاشید.قارچ  در انواع پاستا و البته لا به لای لازانیا هم به چشم می‌آید و خلاصه اینکه قارچ می‌تواند در هر غذایی به کارتان بیاید. حتی وقتی قرار است غذاهای وطنی خودمان را گیاهی کنیم اولین گزینه جایگزین گوشت ، قارچ است. به عنوان مثال خیلی از گیاهخواران علاقه به قورمه سبزی این غذای خوشمزه را به جای گوشت با قارچ طبخ و نوش جان می‌کنند. کنار این همه خوشمزگی اما قارچ مزایای بسیاری دارد که شاید کمتر از طعم دلنشین این ماده غذایی به آن توجه شده باشد. شاید باورتان نشود اما فواید قارچ می تواند شما را در برابر انواع بیماری‌های خطرناک مصون نگه دارد و باعث شادابی و چه بسا طول عمرتان شود. این ماجرا را باور کنید و قارچ را در سبد غذایی خانواده جای بدهید. فواید قارچ را در پنج قسمت می توان دسته بندی کرد.

با قارچ روی سرطان را کم کنید!

قارچ شامل انواع آنتی اکسیدان است و کیست که نداند آنتی اکسیدان چطور به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد یک جنگ تمام عیار راه بیاندازد و خب در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را به حداقل می رساند. یادتان باشد که قارچ های با کلاهک سفید از مقدار بیشتری آنتی اکسیدان نسبت به انواع دیگر قارچ ها برخوردار هستند بنابراین سعی کنید بیشتر به سراغ این دسته از قارچ ها بروید.

سلنیوم را ببلعید!

آیا می دانستید که سلنیوم از جمله املاح ضروری است که باید به طور روزانه به بدن آدم ها برسد. خب ، این نکته اصلی ماجراست اما نکته دیگر یکی از انواع طبیعی دریافت سلنیوم توسط بدن است. صد گرم قارچ می تواند روزانه ۴۵ درصد یا چه بسا بیشتر از سلنیوم مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در ضمن فراموش نکنید که وقتی سلنیوم به میزان لازم به بدن برسد این قدرت را دارد تا در برابر سرطان مثانه از شما محافظت کند. در ضمن آنطور که مشخص شده  قارچ منبع غنی از سلنیوم است.

بدنتان را به یک سیستم قوی مجهز کنید!

قارچ شامل نوعی ماده گیاهی قوی است که کمک می کند سیستم ایمنی بدن سالم و البته قدرتمند باشد. فراموش نکنید برای اینکه از شر انواع بیماری ها حتی سرما خوردگی های سطحی که شاید دو سه روز درگیرتان کند در امان بمانید باید سیستم ایمنی قوی داشته باشید تا بدنتان بتواند ویروس ها را دفع کند و ضامن سلامتتان شود.

قارچ بخورید تا قلبتان بهتر بزند!

تا به امروز می‌دانستید کدامیک از انواع ویتامین‌ها می‌تواند برای قلب شما مفید باشد؟ ویتامین‌های B1 و B6 از جمله آنها هستند. با این وصف خبر خوش این است که شما به راحتی می‌توانید این دو ویتامین را در قارچ پیدا کنید. بنابراین اگر قارچ را به طور منظم در برنامه غذایی خود قرار بدهید به نوعی به سلامت قلبتان کمک کرده‌اید.

از سرطان سینه پیشگیری کنید

قارچ حاوی نوعی اسید است که به نام اختصاری CLA مشهور است. این اسید وقتی به بدن می رسد باعث توقف تولید aromatase در بدن می شود. این ماده نوعی آنزیم است که توقف تولید آن در بدن کمک می کند تا میزان استروژن تولیدی در بدن خانم هایی که به دوران یائسگی رسیده اند به حداقل برسد و البته این کاهش استروژن نکته حائز اهمیتی است چه اینکه تولید استروژن بالا در بدن ارتباط مستقیمی با خطر ابتلا به سرطان سینه دارد. بنابراین خانم‌های محترمی که به خصوص به سن یائسگی رسیده اند بدانند که قارچ هم از جمله مواد غذایی است که باید یک جای ثابت برای آن در برنامه خورد و خوراک منظم خود باز کنند.

صد گرم قارچ می تواند روزانه ۴۵ درصد یا چه بسا بیشتر از سلنیوم مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در ضمن فراموش نکنید که وقتی سلنیوم به میزان لازم به بدن برسد این قدرت را دارد


قارچ

قارچ شکم پر

مواد لازم:

  • قارچ درشت ۲۰۰ گرم
  • گرد نان ۵۰ گرم
  • پنیر موتزارلا ۷۵ گرم
  • جعفری ساطوری ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۳قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

روش تهیه:

۱) ساقه قارچ ها را جدا کنید. با یک قاشق چایخوری و با احتیاط داخل قارچ ها را بتراشید.

۲)  ساقه قارچ ها را ساطوری کرده و با سایر مواد در یک کاسه مخلوط کنید. قارچ هارا در سینی فر چیده و آنقدر در طبقه فر کریل کنید تا پنیر برشته شود. به تنهایی یا با نان سیر سرو کنید.

نکته: 

  • ساده تر از ترکیب نان خشک خرد شده، جعفری ساطوری، را با هم پر کرده و داخل کلاهک قارچ بریزید، تا ببینید چه فینگر فود مطبوعی خواهید داشت. تماممزه این پیش غذا، به نام و پنیر داخل آن است که بهتر است کیفیت خوبی داشته باشد.
  • خرده نان در این قارچ شکم پر نقش مهمی را ایفا می کند. بخش مهمی از زیبایی آن و البته خوشمزگی آن به حضور جناب خرده نان مربوط می شود. بهتر است از خرده نان باگت استفاده کنید.

قارچ

کرپ قارچ و سبزیجات

مواد لازم برای ۴ نفر:

  • کرپ ۸ عدد
  • قارچ: ۱۰۰ گرم، ورقه ورقه
  • برگ کرفس: ۳۰گرم خرد شده
  • گوجه فرنگی: یک عدد، نگینی
  • پنیر موتزارلا: ۱۰۰گرم،رنده شده
  • روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری

روش تهیه: 

۱) روغن را در تابه داغ کنید. قارچ را در آن سرخ کنید تا طلایی شود سپس روغن آن را گرفته و کنار بگذارید تا سرد شود.

۲) قارچ، پنیر پیتزا و برگ کرفس را در یک کاسه مخلوط کره و نمک و فلفل بپاشید.

۳)  کرپها را روی گریل بگذارید. در مرکز آن از مایه قارچ ریخته و آن را ببندید. هر طرف آن را ۳- ۴ دقیقه گریل کنید تا پنیر داخل آن آب شود.

۴)  کرپ ها را در ظرف چیده و با گوجه فرنگی، پنیر رندهشدهو برگ کرفس تزیین کنید.

این غذا از موادی تشکیل شده است که تقریبا در همه یخچال ها وجود دارد. سخت ترین قسمت تهیه این غذا کوپ است که دستور آن بارها در محله آمدهاست. در زمان کوتاهی آماده می شود و غدایی کامل و دوست داشتنی محسوب می شود.

 
منبع:برترین ها

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.