×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید سالانه ۳ هزار تن پودر و ژل آلو‌ئه‌ورا در شهرستان آبپخش

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، سید رضی کریمی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح شرکت فرآوری مروارید آویژه سبز خلیج‌فارس اظهار کرد: رشد و پیشرفت میهن اسلامی از اهداف مهمی است که همه باید با تلاش و کوشش برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت فرآوری مروارید آویژه سبز خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: این کارخانه در کشور منحصر به‌فرد است و محصولات تولید شده در آن با محصولات اروپایی برابری می‌کند.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی این گیاه دارویی افزود: ارزی که صادرات این دارو وارد می‌کند، ۸ تا ۱۰ درصد سایر گیاهان دارویی است.

کریمی تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت‌ مدرس مسئولیت اجرای طرح در این پروژه را عهده‌دار بوده است.

وی اضافه کرد: تولید این فن‌آوری مهر‌ماه سال ۸۸ با حمایت معاونت علمی ریاست‌ جمهوری و صندوق حمایت از پژوهشگران کشور آغاز شد.

این مسئول ادامه داد: اجرای این پروژه از تیر‌ماه سال جاری شروع شد و با تلاش‌های صورت گرفته در اسفندماه شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم.

مدیرعامل شرکت فرآوری مروارید آویژه سبز خلیج‌فارس اضافه کرد: این طرح قابلیت ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر را داراست و ستاد گیاهان دارویی کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز از آن حمایت کرده‌اند.

کریمی با اشاره به اینکه برگ صبر زرد ماده اولیه این کارخانه است، افزود: حجم تولید این کارخانه سه هزار تن در سال و حجم ماده اولیه این کارخانه نیز ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال است.

وی ادامه داد: پودر ژل آلوئه‌ورا، ژل پاپ‌دار، ژل فیلتر شده و حبه‌های فیله ژل از محصولات نهایی این شرکت هستند.

کریمی گفت: صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی، صنایع غذایی و آشامیدنی از صنایع نیازمند این محصول و مواد آرایشی و بهداشتی، مربا، کمپوت، رانی، نوشابه‌، ماست میوه‌ای و … از محصولات وابسته به تولیدات این شرکت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.