×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ابراهیم زابلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بر اثر خشکسالی‌های پی‌درپی در ریگان تولید گیاهان دارویی در این شهرستان کاهش یافته است.

زابلی عنوان کرد: از جمله گیاهان دارویی در این شهرستان می‌توان به آویشن، بادام کوهی، زیره، درمنه و کلپوره اشاره کرد و بیشترین گیاه دارویی در منطقه آویشن است.

وی افزود: قبل از خشکسالی‌ها در ریگان بیش از ۲۰ تن آویشن در مناطق کوهستانی برداشت می‌شد، اما اکنون این مقدار به پنج تا ۱۰ تن کاهش یافته است.

زابلی خاطرنشان کرد: ۲ هزار هکتار از مناطق کوهستانی زیر پوشش گیاهان دارویی آویشن است که بر اثر خشکسالی تاج و پوشش بالایی این گیاه آسیب دیده و این امر سبب کاهش گیاه دارویی در منطقه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان بیان داشت: ۳ هزار هکتار از درختان بادام کوهی در مناطق کوهستانی ریگان وجود دارند که ساکنان این مناطق از بادام‌های آنها استفاده می‌‌کنند.

زابلی گفت: در مناطق کوهستانی ریگان ۳۰ هکتار پوشش زیره وجود دارد که ساکنان این مناطق از آنها بهره‌برداری می‌کنند.

وی متذکر شد: برای جلوگیری از کاهش گیاهان دارویی در ریگان طرح بهره‌برداری در حال اجرا است و در این طرح قسمتی از مزارع آویشن منطقه ممنوعه اعلام  و از بذر این مزارع برای کشت آنها استفاده می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.