×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پلمب عطاری‌های متخلف در اهواز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: به منظور نظارت بر نحوه عرضه محصولات؛ هفته گذشته در بازدید گشت‌های مشترک نظارتی از عطاری‌های فعال، برخی واحدهای متخلف پلمب شدند.

وی افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند وارد عرصه کنترل کار عطاری‌ها شود و به دلیل این‌که مجوز فعالیت عطاری‌ها از سوی این معاونت صادر نمی‌شود، نظارت بر آنها نیز به عهده ما نیست.

شریف مخمل‌زاده تصریح کرد: البته بسیاری از عطاری‌ها نیز هیچ پروانه کسبی ندارند و زیر نظر هیچ ارگانی نیستند که این نیز مشکلات دیگری ایجاد کرده است.

وی گفت: برخی عطاری‌ها نیز در نقاط خاصی از شهر هستند که به راحتی می‌توانند بسیاری از خلاف‌ها را انجام دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تصریح این‌که عطاری‌ها حق فروش دارو ندارند، عنوان کرد: قرار است در ساختار وزارت بهداشت مجوز برای مراکز عرضه گیاهان دارویی صادر کنند. در این مراکز تنها گیاهان دارویی عرضه می‌شود و مستقیم زیر نظر معاونت غذا و دارو خواهد بود و مشکلات فعلی حل می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که گزارش مردمی مبنی بر تخلف عطاری‌ها دریافت شود، گشت‌های مشترک حتما از مکان‌های گزارش‌شده بازدید کرده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

شریف مخمل‌زاده گفت: هر واحد تجاری دارای پروانه فعالیت، باید زیر نظر مجمع امور صنفی خود کار کند که عطاری‌ها نیز مانند سایر واحدها، زیر نظر صنف مربوط فعالیت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.