×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف خاصیت ضدسرطانی گیاه پنیرباد و تولید دارو در هند

پنیرباد Withania

پنیرباد Withania

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محرم ولی‌زاد- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، تمرکز این تحقیقات را بر روی گونه‌ای گیاهی دانست و گفت: در این تحقیقات روی یک گونه گیاه دارویی که با عنوان “پنیر باد” و با نام علمی “Withania” معرفی می‌شود، مطالعاتی صورت گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های این گیاه، افزود: این گونه گیاه دارویی منحصرا در استان سیستان و بلوچستان رشد می‌کند و در سایر نقاط کشور رشد نمی‌کند.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه در این تحقیقات بر روی خواص ضد سرطانی این گیاه مطالعه شد، خاطر نشان کرد: در این تحقیقات ارزیابی‌هایی بر روی خواص دارویی این گیاه انجام شد که نتایج نسبتا خوبی به دست آوردیم.

مجری طرح از همکاری یکی از دانشگاه‌های هند در این تحقیقات خبر داد و یادآور شد:  بخشی از فازهای تحقیقاتی این پروژه با همکاری دانشگاهی از هند انجام شد.

وی به نتایج به دست آمده از این پروژه تحقیقاتی اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه خاصیت ضد سرطانی گیاه دارویی “پنیرباد” برای ما ثابت شد.

محرم زاده اضافه کرد: از نمونه‌های ریشه این گیاه عصاره گیری کردیم و ماده‌ای استخراج کردیم که در درمان سرطان موثر است.

این محقق ادامه داد: نتایج این تحقیقات بر روی بیماران سرطانی در هند مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج نسبتا موفق به دست آوردیم.

وی افزود: با به دست آمدن نتایج مطلوب در حال حاضر در کشور هند اقدام به تولید و عرضه داروی ضد سرطان از این گیاه شده است.

محرم‌زاده با اشاره به ترکیبات این گیاه دارویی، خاطر نشان کرد: این گیاه دارویی حاوی ترکیباتی است که عمده‌ترین آن ویتافرین است و در حال حاضر این دارو در کشور هند تولید و عرضه شده است و تلاش ما بر این است که این دارو را در کشور تولید کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.