×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلسه بررسی طب سنتی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد رضا رحیمی  در جلسه بررسی مسائل طب سنتی، اظهار داشت: کشوری که در سابقه تاریخی خود از دانشمندان و حکیمان برجسته‌ای همچون ابوعلی سینا برخوردار است، باید در طب سنتی و تولید گیاهان دارویی پیشرو باشد و دستآوردهای بزرگی در این زمینه ارائه دهد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به طور کامل از طرح ها و برنامه های مربوط به طب سنتی حمایت و پشتیبانی می کند، خاطرنشان کرد: طب سنتی باید تحت مدیریت افراد دارای صلاحیت و مطلع از این رشته، گسترش پیدا کند و نسبت به آموزش عمومی آن برنامه ریزی شود.

رحیمی افزود: باید همه ابعاد مختلف و جوانب مربوط به طب سنتی در جلساتی با حضور متخصصین و صاحب نظران بررسی و همه مسائل، مقررات و ضوابط مربوط به فعالیت پزشکان طب سنتی در قالب آیین نامه ای تدوین شود.

وی افزود: طب سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار و لازم است پس از تشکیل شورای عالی طب سنتی و تصویب مقررات و ملزومات فعالیت در این زمینه، مدیریت همه امور به معاونتی مستقل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شود تا طب سنتی هرچه زودتر بتواند جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کرده و فعالیت در این زمینه به رسمیت شناخته شود.

در این جلسه سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر لزوم تقویت طب سنتی در کشور تاکید کرد و گفت: اکنون که دولت برنامه پزشک خانواده را به طور جدی دنبال می کند، لازم است پزشکان نیز با طب سنتی آشنا شوند تا در مواقعی که میسر باشد بتوانند برای معالجه بیماران خود از طب سنتی که متناسب با فطرت و طبیعت انسان است، استفاده کنند.

در این نشست که رئیس دانشکده طب سنتی، شماری از پزشکان، متخصصین و صاحبنظران نیز حضور داشتند، موضوعات مختلفی پیرامون طب سنتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات موافق و مخالف در این خصوص ارائه شد.

در این جلسه همچنین قرار شد در هفته آینده جلسه ای با حضور همه صاحب نظران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شود و برنامه نهایی برای سرعت بخشیدن به گسترش طب سنتی تدوین و در جلسه آتی برای تصویب ارائه شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.