×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضعف کشور در «برندسازی» گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، پرویز گرشاسبی در حاشیه همایش سیاستگذاری و بهره برداری از گیاهان دارویی و محاسبه حقوقی عرفی مرتع داران با اشاره به پتانسیل های بالای کشور در زمینه تولیدات گیاهان دارویی اظهار کرد: از ۸۰۰۰ گونه گیاه دارویی در جهان بیش از ۶۰۰۰ نوع آن در ایران وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی به شمار می رود.

وی افزود: بسیاری از گیاهان دارویی تولیدی در ایران در سایر کشور ها وجود ندارند و استقبال از آنها زیاد است، به طور مثال در حال حاضر ریشه شیرین بیان یکی از این داروهاست که برای مردم داخل کشور از اهمیت خاصی برخوردار نیست، کتیرا نیز نمونه ای از این گیاهان دارویی است.

معاون سازمان جنگل ها تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی نبود «برند» است این در حالیست که در سایر کشورها از گیاهان داخلی ما برند می سازند و با هزینه ای دو برابر صادر می کنند.

گرشاسبی ادامه داد: زعفران در کشور ما کیلویی سه میلیون تومان است این درحالیست که اسپانیا با بسته‌بندی و برندسازی بر روی زعفران ایران این محصول را ۱۴ میلیون تومان می فروشد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر در کشور دو تا سه کارخانه تولید گیاهان دارویی وجود دارد که جوابگوی نیاز و تقاضای بازار جهانی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: مراتع علاوه بر همه فواید زیست محیطی منابع خوب اقتصادی،با ظرفیت های بالای تولیدی می باشند که باید مورد توجه قرار گیرند چرا که رشد اقتصادی، اشتغال و توسعه مرتع را به دنبال دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.