×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همدان پایلوت تولید گیاهان دارویی شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مهدی گودرزی‌سروش ظهر امروز در کمیته گیاهان دارویی با بیان این‌که همگان همدان را به عنوان یکی از مراکز گیاهان دارویی می‌شناسند، اظهار داشت: در زمینه گیاهان دارویی در استان، مراکز علمی و تحقیقاتی خوبی فعال است و در این راستا نیز امکانات و زیرساخت‌های مناسبی در همدان وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی فعالیت‌ در زمینه گیاهان دارویی نیز عنوان کرد: بر این اساس می‌توان به سمت فرآوری تولید گیاهان دارویی رفت و افق طرح را به عنوان طرحی پایدار مورد توجه و تأکید قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با بیان این‌که انتظار بر این است که همدان پایلوت تولید گیاهان دارویی شود، ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه ابوعلی سینا درصدد راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در همدان است که این مهم نیز می‌تواند در راه‌اندازی و فعالیت کارخانه‌های تولید گیاهان دارویی در این استان مفید باشد.

وی وجود نیروی انسانی، تخصص، علم و امکانات را از جمله مؤلفه‌های توسعه پایدار در هر زمینه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: این مؤلفه‌ها در زمینه گیاهان دارویی در همدان وجود دارد.

گودرزی‌سروش در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و ایجاد بانک ژنی گیاهان دارویی و توانایی تولید نشاء گونه‌های علفی و بوته‌های گیاهان دارویی را از جمله این توانمندی‌ها عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش تولید گیاهان دارویی با هدف افزایش ثروت ملی و نیل به خودکفایی اقتصادی در این زمینه، رشد همه محصولات و دستاوردهای عرصه گیاهان دارویی را از جمله اهداف جهاد دانشگاهی برشمرد و بر لزوم توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این زمینه صحه گذاشت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین، حفاظت، احیا و بهره‌برداری پایدار از گیاهان دارویی در عرصه منابع طبیعی استان همدان نیز تأکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.