×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری همایش بهره برداری گیاهان دارویی در کرج

این همایش با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع و معاونین فنی ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها در مجتمع جوانشیر آغاز به کار کرد.

در حاشیه این همایش سه کارگروه تخصصی برگزار می‌شود که شامل گیاهان دارویی، شیوه نامه حقوقی عرفی مرتع داران و محصولات فرعی تشکیل می شود.

سیدعلی خلیل پور، مدیرکل دفتر امور مراتع در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه مدیریت مراتع اولویت باید افزایش پوشش گیاهی باشد که مستلزم اقدامات زیربنایی مانند برقراری مکانیسم برای ایجاد مراتع ایجاد شود.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی سازمان گفت: سیاست‌های اجرایی احیاء کشت و توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، بازاریابی و صادرات گیاهان دارویی، بهره برداری از محصولات غیرچوبی، طبقه بندی اقلام از نظر بهره برداری، بذرکاری و کپه کاری، مرمت و تجهیز چشمه، تبدیل دیمزارهای کم بازده، بذر پاشی، احیاء نیزارها و…از جمله طرح‌های در دست اجرای این دفتر است.

خلیل پور افزود: توسعه گیاهان دارویی، توسعه پوشش گیاهی با استفاده از پخش سیلاب، ایجاد باغات مثمر در اراضی شیبدار مندرج در طرح‌های مرتبط، زراعت چوب و طرح‌های واگذاری بهره برداری پارک های جنگلی، نهالستان ها و ایستگاههای تولید بذر از دیگر طرح‌های در دستور کار است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت انجام این پروژه‌ها در افزایش بهره وری گفت: در سال جاری میزان ۴۷هزار و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای طرح‌های مصوب ماده ۱۳ قانون افزایش بهره وری اعتبار توزیع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.