×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، خسرو سامری بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه اقتصادی استان همدان با بیان اینکه پتانسیل های بسیار خوبی در همدان وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود، افزود: در بحث تولید گیاهان دارویی بازار فروش از مسائل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشاورزان محصولاتی را در مزارع خود تولید می کنند تا بواسطه آنها به سود مورد نظر برسند.

وی اضافه کرد: برای اینکه کشاورزان و بخش خصوصی به تولید گیاهان دارویی و سرمایه گذاری در این زمینه ترغیب شوند باید بازار فروش آن شناسایی شود.

سامری جهاد دانشگاهی همدان را به لحاظ بهره مندی از مرکز خدمات گیاهان دارویی متولی این امر کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید یک طرح پایلوت را از مرحله تولید، برداشت، فراوری و توزیع تهیه کند و میزان درآمد و اشتغال زایی نیز مشخص شود.

وی همچنین در رابطه با تولید غذای سالم و محصول ارگانیک عنوان کرد: استان همدان چهار و نیم درصد از کل تولید محصولات کشاورزی کشور را برعهده دارد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان افزود: جهادکشاورزی باید برنامه هدف مندی را از نظر افزایش میزان تولید و غذای سالم برای سال آینده طراحی کند چرا که سطح زیرکشت به میزان دو برابر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ۷۵ هکتار گلخانه در استان همدان وجود دارد که ۵۰ هکتار آن درگیر تولید محصول ارگانیک هستند و به علت مرغوبیت، محصولات تولیدی آنها به استانهای دیگر صادر می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.