سلامت چشم‌ها

 آووکادو منبع فوق‌العاده لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می‌آورد. این میوه سبز خوش‌رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می‌باشد.یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد.از این گذشته آووکادو به شما کمک می‌کند که کاروتنوئید میوه‌های دیگر را بیشتر جذب کنید. مصرف مواد غذایی حاوی کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که سرشار از چربی‌های اشباع نشده مونو است) باعث می‌شود که بدن شما بیشترین میزان این مواد مغذی را جذب کند. یک روش آسان برای جذب بیشتر این مواد مغذی این است که آووکادو را به ترکیبات سالادتان اضافه کنید.

لاغرتر شوید

 اگر قصد دارید چند کیلویی وزن کم کنید آووکادو در خدمت شماست. نصف آووکادو حاوی ۴/۳ گرم فیبرهای حلّال و غیر حلّال است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه‌بر این، فیبرهای حلّال اجازه نمی‌دهند که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می‌شوند که شما مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید.آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب وظیفه‌ فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارد که فرمان احساس سیری را صادر می‌کند. چربی‌های اشباع نشده مفیدی که حاوی اسید اولئیک هستند در مقایسه با چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند. هر چه شما بیشتر احساس سیری داشته باشید طبیعتاً کمتر به سوی خوراکی‌های مختلف گرایش پیدا می‌کنید

 کنترل قند خون

 آووکادو سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ مونو مفید می‌باشد و اجازه نمی‌دهد بعد از صرف غذا میزان گلیسمی خون به یکباره بالا برود. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید حتی می‌تواند حالت مقاومت به انسولین را به هم بزند. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث تثبیت طولانی مدت گلیسمی می‌شود که رفته رفته به دیابت منجر می‌شود. سعی کنید به جای مالیدن کره‌های پرچرب روی نان یا استفاده از سس‌های مایونز در ساندویچ‌هایتان از پوره آووکادو استفاده کنید.آووکادو منبع فوق‌العاده‌ لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می‌آورد.

 
سلامت قلب
درست است که آووکادو پرکالری و سرشار از مواد چرب است ( در نصف یک عدد آووکادو ۱۳۸ کالری و ۱/۱۴ گرم چربی وجود دارد ) اما همین میوه سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید برای قلب می‌باشد. اگر می‌توانید به‌طور مرتب از این میوه میل کنید و اگر نمی‌توانید هر از گاهی برای تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنید.فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اگر شما هم در خانواده‌تان سابقه‌ بیماری‌های قلبی وجود دارد یا اگر عوامل بیماری‌زایی مثل اضافه وزن دارید یا سیگار می‌کشید آووکادو را دریابید. این میوه می‌تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد.
برای خانم‌های باردار
یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزند سالم به دنیا بیاورید.

کلیدواژه ها :