×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قلیان سالم با استفاده از عصاره گیاهان دارویی

با گذشت بیش از ۵۰۰ سال از اختراع قلیان‌های سنتی، نخستین قلیان گیاهی بر اساس آب و بخار آب با فناوری نبولایزر و بدون مضرات و عوارض مصرف، توسط محققان کشور اختراع و روانه بازار می‌شود.

مخترع قلیان‌های سالم در گفتگو با ایانا با بیان اینکه در این دستگاه‌ها به جای توتون، تنباکو و زغال از آب و گیاهان طبیعی استفاده شده است، گفت: قلیان‌های سالم که به تأیید پزشکان طب سنتی، بنیاد ملی نخبگان، سازمان پژوهش‌های علمی – صنعتی ایران و ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده است، بدون بهره‌گیری از هیچ‌گونه مواد شیمیایی، خاصیت بخوردرمانی و گیاه‌درمانی را دارا است.

قائم کیانیان با اشاره به اینکه قلیان‌های سالم در واقع همان دستگاه‌های بخور طب سنتی است، افزود: قرار است این قلیان‌ها در مطب پزشکان سنتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و حتی نمونه‌ای از این دستگاه‌ها در مصارف پزشکی کاربرد دارند؛ چرا که با آن می‌توان دارو نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: تمامی بخش‌های این دستگاه با در نظر گرفتن زیبایی سنتی آن، بر پایه اصولی مدرن مهندسی و بهداشتی طراحی و ساخته شده تا کسانی که از قلیان استفاده می‌کنند، این دستگاه را که تمام ویژگی‌های متعارف مانند عطر، طعم و دود قلیان‌های سنتی را دارا هستند، البته مضرات آن را ندارند، جایگزین کنند.

کیانیان حذف تمامی مضرات قلیان‌های سنتی و جایگزینی گیاه‌درمانی و بخوردرمانی را از ویژگی‌های قلیان‌های اختراع شده دانست و ادامه داد: این قلیان‌ها تمامی ویژگی‌های قلیان‌های سنتی را دارا هستند، اما به‌دلیل استفاده از بخار آب خالص، فاقد مضرات قلیان‌های سنتی بوده و همچنین به همراه گیاهان دارویی و معطر مورد استفاده، فواید بسیاری را نیز به همراه دارند.

وی تأکید کرد: در قلیان‌های سالم با استفاده از مکانیزم نبولایزر مافوق صوت، دودی قابل تنفس و استنشاق بر پایه بخار آب ایجاد می‌شود که علاوه بر خنثی و بی‌خطر بودن، برای بدن انسان مفید نیز هست؛ به‌طوری‌که مکانیزم نبولایزر دستگاه، آب و گیاهان طبیعی را به میکروذرات تبدیل می‌کند که علاوه بر افزایش تأثیر مثبت رایحه درمانی گیاهان فوق، موجب ایجاد حالت خوشایند برای کاربر می‌شود.

مخترع قلیان‌های سالم با بیان اینکه این قلیان‌ها به‌وسیله انرژی برق کار می‌کند و نیازی به زغال و… ندارد، یادآور شد: توتون این دستگاه مانند گیاهان طبیعی شامل سیب تازه، پرتقال و سایر میوه‌ها و گیاهان دارویی معطر هستند که از داخل یخچال منزل به‌صورت طبیعی توسط کاربر قابل تهیه است که بدون اضافه کردن هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده می‌شوند.

کیانیان با اشاره به بهره‌گیری از متخصصان علوم مختلف مانند فیزیک – قطعات نیمه‌رسانا، الکترونیک، طب سنتی، متخصصان ریه و مجاری تنفسی، طراحان صنعتی و سنتی و… در ساخت این دستگاه اظهار داشت: در قلیان‌های سالم می‌توان از خواص مختلف گیاهان دارویی مانند اکالیپتوس (ضدعفونی‌کننده)، اسطوخودوس (نیروبخش و آرمش‌بخش اعصاب)، لیمو (نشاط‌آور)، شیرین‌بیان (از معروف‌ترین داروها برای درمان سرفه، سل و مشکلات ریوی) و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر بهره برد. همچنین برای درمان بیماری‌هایی از قبیل برونشیت، سرماخوردگی، سینوزیت، افسردگی، بخور پوست و صورت و… با استفاده از دستورات طب سنتی و رایحه درمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به مضرات قلیان‌های سنتی خاطرنشان کرد: دود قلیان‌های سنتی ۱۰۰ برابر بیشتر از سیگار حاوی فلزات سنگین بوده و همچنین دوز بالایی نیکوتین در آن وجود دارد که علاوه بر آن، منواکسیدکربن زیاد به همراه قطران آن که ۳۶ برابر قطران سیگار است، بخشی از مضرات دستگاه‌های متعارف هستند؛ در حالی که قلیان سالم نه‌تنها فاقد نیکوتین، گاز منواکسید کربن و قطران است، بلکه دود آن حاصل تبخیر مافوق صوت آب خالص است که ضرری را متوجه کاربر نخواهد کرد.

برچسب ها : ,
  1. محمد

    با سلام این قلیان ها رو تو بازار من ندیدم اگر میدونید بگید تا تهیه کنیم

  2. پارساعبدی

    چرند و غیر موثر.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.