×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حبوبات می توانند برای مدت بیشتری در دستگاه گوارش باقی بمانند و علاوه بر احساس پری شکم و حس رضایت، به کنترل وزن نیز کمک می‌کنند.

 

فیبر موجود در حبوبات برای سلامت قلب مفید است و می‌تواند به هر نوع رژیم غذایی اضافه شود چرا که میزان زیادی فیبر محلول را دارا می‌باشد و می‌تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را پایین بیاورد. بسته به نوع حبوبات، محتوی فیبر بین ۵ تا ۸٫۶ گرم در هر ۱۰۰ گرم متفاوت است.

 

دانشمندان توصیه می‌کنند که بزرگسالان هفته‌ای ۳ فنجان حبوبات برای ارتقاء سطح سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن از قبیل سرطان استفاده کنند.

 

باید مقدار بیشتری پروتئین گیاهی مصرف کرد. نصف فنجان حبوبات ۷ گرم پروتئین تولید می‌کند که برابر با میزان پروتئینی است که در ۲۸ گرم گوشت مرغ، گوشت قرمز و گوشت‌ ماهی وجود دارد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، حبوبات را می‌توان در ظرف غذای اصلی یا به عنوان استارتر و اسنک قرار داد اگر شما انواع لوبیاها را از قبیل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه و سفید، لوبیا چشم بلبلی، نخود در آشپزخانه خود داشته باشید می‌توانید بسیار خلاق باشید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.