×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۲۵ نوع گیاه دارویی در دامغان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از شناسایی ۲۵ نوع گیاه دارویی و همچنین برداشت پنج تن داروی گیاهی در این شهرستان خبر داد. حسین شوکتی‌نیا با اشاره به اینکه ۳۰۰ نوع گونه گیاهی در سطح مراتع این شهرستان شناسایی شده که ۲۵ نوع از آن خاصیت دارویی دارند، اضافه کرد: این تعداد گیاهان دارویی شامل وشق، باریجه، آنغوزه، آویشن، سریشو، اشترغاز، بومادران، ریواس و زرشک هستند.

 

 وی یادآور شد: براساس صدور مجوز از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان پنج تن داروی گیاهی از مناطق رویش این گیاهان از سطح مراتع این شهرستان برداشت شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: داروهای گیاهی برداشت شده از سطح مراتع قابل رویش در صنایع دارویی، عطرسازی و چسب سازی کاربرد دارد.

 

وی تصریح کرد: دیباج، کلاته رودبار، طزره، حسینان و معلمان از جمله مناطق قابل رویش گیاهان دارویی در سطح مراتع شمال و جنوب دامغان هستند.

 

 وی ارزش ریالی برداشت این میزان دارو گیاهی از سطح مناطق و مراتع شهرستان دامغان را دو میلیارد ریال بیان کرد و یادآور شد: به منظور حفظ و حراست از مراتع این شهرستان ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

 

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان افزود: برای گونه‌های دارویی در سطح مراتع این شهرستان طرح‌های بهره‌بردای تهیه و در سال‌های مناسب آب و هوایی، بهره‌برداری از آنها با صدور مجوزهای لازم انجام می‌شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: عمده گونه‌های گیاهی علاوه بر حفاظت خاک، تلطیف هوا، تسهیل نفوذ آب در خاک، علوفه برای تغذیه دام و ایجاد تفرجگاه مناسب تعدادی از این گونه‌ها دارای خواص دارویی هستند.

 

 به گزارش دامغان نیوز ، ۵۴۳ هزار هکتار از سطح شهرستان دامغان را مراتع تشکیل می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.