×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، ˈمحمد نصر اصفهانیˈ شامگاه چهارشنبه در نشست خبری افتتاح موسسه ترویج سلامت طب الصادق (ع) در اصفهان افزود: جهاد کشاورزی استان به دنبال تشویق کشاورزان برای کشت سایر گونه های گیاهان دارویی در جهت توسعه طب سنتی است.

وی بااشاره به اینکه پنج هزار و ۵۰۰ واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان اصفهان فعال است، اظهار کرد: بیشتر این واحدها به صورت سنتی کار می کنند.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی براساس برنامه پنجم توسعه باید تا ۲۰ درصد افزایش یابد گفت: در این زمینه لازم است نگرانی کشاورزان درباره بازار مصرف برطرف شود تا آنها با اراده و پشتوانه قوی به این کار بپردازند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با تاکید بر اهمیت گیاهان دارویی بیان کرد: جهان به سمت استفاده از داروهای گیاهی حرکت کرده به طوریکه در کشوری مانند آلمان از ۱۲۶ هزار نوع داروی تولیدشده در آن ۹۰ هزار دارو دارای منشا گیاهی است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد داروی موجود در کشور ما تولید داخل است تصریح کرد: ۴۰ درصد مواد اولیه داروهای تولید داخل از خارج از کشور وارد می شود در حالیکه ما در کشورمان منبع غنی از گونه های گیاهان دارویی داریم.

وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی به دنبال توسعه کشت گیاهان دارویی است اضافه کرد: ایران دارای ۱۱ اقلیم و ۹۰ درصد گونه های گیاهی جهان و یکی از هشت کشور برتر از نظر تنوع گیاهی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: گیاهان دارویی در بخش کشاورزی دارای ارزش افزوده بالایی هستند و اشتغالزایی و درآمد ارزی برای کشور بهمراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در این نشست خبری اعلام شد که موسسه ترویج سلامت طب الصادق (ع) روز ۲۵ بهمن جاری در اصفهان افتتاح خواهد شد.

جهاد کشاورزی اصفهان، دانشگاه آزاد خوراسگان و مجمع خیرین کارآفرین باقرالعلوم(ع) از جمله مشارکت کنندگان در این موسسه هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.