×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، محمد نصر اصفهانی در نشست افتتاح موسسه ترویج سلامت طب‌الصادق با بیان اینکه اشتغال جزو اولویت‌های کاری دولت در سال‌های اخیر بوده است، اظهار کرد: این موضوع به خصوص در بخش کشاورزی معضل مهمی است، اکنون بیش از ۱۳۵ دانشکده کشاورزی در کشور داریم، اما به دلیل اینکه بیشتر درس‌های این رشته به شکل تئوری است در گزینش مشکل داریم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید پس از پیروزی انقلاب ادامه داد: در عرض ۳۰ سال تولیدات کشورمان از ۲۵ میلیون تن در سال به ۱۰۰ میلیون رسیده و این میزان در اصفهان نیز از ۱٫۵ میلیون به ۶  میلیون تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: این موضوع نشانه این است که با وجود اینکه جمعیت کشورمان در این مدت تنها دو برابر شده است، میزان تولید به چهار برابر رسیده اما نباید فراموش کنیم که کمیت در این میان مهم نیست، بلکه کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راه گام‌های اولیه برداشته شده است و تولید محصول سالم استاندارد مد نظر قرار گرفته است به گونه‌ای که  سال گذشته پروانه استاندارد تشویقی به۲۵۱  واحد تولید کننده در استان تعلق گرفت و علامت استاندارد نیز به ۱۷ محصول کشاورزی داده شد که امیدواریم سال آینده برای محصولات بیشتری صادر شود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه جهان اکنون به دنبال داروهای گیاهی است، تصریح کرد: کشور ما دارای پیشینه زیادی در طب سنتی است که باید با تحقیقات لازم آن را به روز کنیم.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد گونه‌های گیاهی جهان در ایران وجود دارد و ایران دارای ۶  تا ۷ هزار گونه گیاهی است که دو تا سه برابر قاره اروپاست، اما ما از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: همچنین ۱۰هزار هکتار گیاه دارویی در اصفهان وجود دارد و ۵ تا ۶ گونه از این گیاهان نیز به صورت زراعی کشت شده است و دنبال این هستیم که گونه‌های زراعی دیگری را تولید کنیم تا به اهداف طب سنتی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه زیره، کاسنی، شوید، آلوئه‌ورا، نعناع، فلفل، بیدمشک از دسته این گیاهان زراعی هستند، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که در برنامه پنجم توسعه کشت این گیاهان را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

نصر اصفهانی اظهار کرد: مشکل گیاهان دارویی بازار مصرف آنهاست و فرآوری گیاهان دارویی و تاسیس کارگاه‌هایی به این منظور برای اطمینان بازار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هنوز استانداردی برای گیاهان دارویی نداریم، تاکید کرد: باید در جهتی پیش رویم که گیاهان دارویی استاندارد شوند و مردم از کیفیت و اثرات آن مطمئن باشند و به عبارتی این گیاهان مهر تایید داشته و به اشتباه به مردم عرضه نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: امیدواریم پژوهشکده طب‌الصادق بتواند در راستای کارآفرینی، سلامت جامعه و تولید ثروت برای استان گام بردارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.