×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمک بلاعوض به کارآفرینان عرصه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، پیام نجفی در نشست افتتاح مؤسسه ترویج سلامت طب‌الصادق اظهار کرد: موسسه طب‌الصادق به همت سازمان خیریه کارآفرینی، دانشگاه خوراسگان و سازمان جهاد کشاورزی استان شکل گرفته است و ۲۵ بهمن‌ماه با حضور خیران و مسئولان و محققان کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در صدد ترویج، آموزش، پژوهش فناوری و حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان درباره غذاهای سالم، گیاهان دارویی و طب سنتی هستیم.

رئیس پژوهشکده طب‌الصادق تأکید کرد: علاوه بر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه غذای سالم و ارگانیک به آموزش مباحث مربوطه به این حوزه‌ها نیز پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورودی و آغازگر کار این موسسه ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های تحقیقاتی شکل گرفته است، تاکید کرد: این مؤسسه خودش وارد عرصه تولید و توزیع نمی‌شود و ترویج آموزش و معرفی تحقیقات به سرمایه‌گذاران، برقراری ارتباط میان فناوران، خیران و سرمایه‌گذاران، آموزش شناسایی پژوهش‌های کاربردی، توسعه و تجاری‌سازی طرح‌ها و مشاوره در این زمینه را بر عهده دارد.

نجفی ادامه داد: برنامه اولیه ما آموزش و ترویج و دعوت از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط است تا در دوره‌ها و سمینارهای آموزشی شرکت کنند و عرصه فعالیت خود را بشناسند و قصد داریم پیوند میان خیران و سرمایه‌گذاران را برقرار کنیم که تیم‌های اولیه تشکیل شده در زمینه گیاهان دارویی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت خام برای ایجاد اشتغال در زمینه غذای ارگانیک و سالم، طب سنتی گیاهان دارویی در کشور فراهم است که باید به فارغ‌التحصیلان، خیران و سرمایه‌گذاران معرفی شود.

رئیس پژوهشکده طب‌الصادق تأکید کرد: کشور ما از کمبود غذای سالم و گیاهان دارویی رنج می‌برد و این مؤسسه به دنبال این است که با همت مردمی و با کمک دانشجویان علاقه‌مند، خیران و کارشناسان این عرصه‌ها را به جامعه نشان دهد تا به طور اتوماتیک زمینه فعالیت و کارآفرینی و اشتغال برای عموم مردم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: همچنین این مؤسسه وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد و یا افرادی که در زمینه گیاهان دارویی اشتغال آفرینی کنند کمک بلاعوض اعطا می‌کند.

  1. فوزیه آرمند

    با سلام و خسته نباشید
    من داروی درمان انواع زخم از قبیل زخم دیابت را ثبت نموده ام و حاضر به همکاری هستم.

  2. همایون نعمت

    سلام وقت به خیر
    علاقه دارم که همکاری کنم چطور میتوانم مغازه
    دارو گیاهی دارم تشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.