×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، احمدعلی فروغی ‌در نشست افتتاح پژوهشکده طب‌الصادق اظهار کرد: گذشتگان ما به گیاهان و اثرات آن اهمیت فراوانی می‌دادند و به همین سبب از هجوم بیماری‌های مختلف درامان بودند و در واقع از بروز آنها پیشگیری می‌کردند.

وی افزود: آنها برای هر بیماری گیاهی را می‌شناختند که این تأثیر‌های مختلف اکنون نیز به اثبات رسیده است و به طور مثال همه اثرات متفاوت خاکشیر خشک و تر را در درمان یبوست و اسهال می‌شناسند.

رئیس دانشکده آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های مختلفی را در جهان شاهد هستیم که ناشی از فراموشی اثرات داروهای گیاهی است، تصریح کرد‌: به طور یقین خداوند گیاهان را بیهوده خلق نکرده است، اما ما کمتر به دنبال دانش گیاهان دارویی و اهلی کردن برخی گیاهان وحشی بیابان برای استفاده‌های دارویی بوده‌ایم.

وی با بیان برخی خواص گیاهان اظهار کرد: شاید باورکردنی نباشد که گیاه یونجه چهار برابر میوه‌های مانند پرتقال ویتامین C دارد و همچنین دارای ویتامین کمیاب E است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد.

فروغی اضافه کرد:  این خاصیت‌های گوناگون را باید شناخت و آزمایش‌های لازم را در زمینه فواید این گیاهان و روش‌های برداشت سالم و توزیع صحیح آن انجام داد، چرا که نوع برداشت نیز در تأثیر مناسب این گیاهان موثر است و به طور مثال برخی از داروها باید در سایه خشک شوند.

وی با اشاره به اینکه ایران ۷۰ تا ۸۰ درصد گیاهان دارویی جهان را داراست، گفت: در حالی که اروپایی‌ها درصدد صادرات گیاهان دارویی هستند، ما در این زمینه تاکنون کم‌کاری کرده‌ایم.

رئیس دانشکده آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به اینکه باید کشاورزان را به کاشت گیاهان دارویی تشویق کنیم، اظهار کرد: تحول در این موضوع نیازمند همکاری میان سازمانی دانشگاه‌ها و نهادهای مربوطه است، شاید آغاز این کار مشکل باشد، اما به طور یقین نتایج درخشانی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.