×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علاقمندی مردم برای درمان با گیاهان دارویی بیش از داروهای صنعتی است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بخارائی با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد : ارائه گیاهان دارویی و فرآورده­­های سالم، سنتی و مناسب توسط واحدهای صنفی، موجب افزایش رغبت مردم به استفاده از گیاهان دارویی و مصرف داروهای سنتی طی سالهای گذشته شده است.

بخارائی ادامه داد: گر چه پیشرفت­های علم پزشکی و داروسازی در سال­های گذشته چشمگیر بوده، اما گیاهان دارویی به عنوان یک سرمایه مهم خدادادی باعث دوام سلامت انسان شده و اکثرا فاقد عوارض جانبی هستند، به همین دلیل رویکرد مردم به استفاده از این منابع درمانی افزایش پیدا کرده و این یکی از مؤثرترین عوامل افزایش توجه به کشت گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: استفاده از گیاهان دارویی موجود در طبیعت مقرون به صرفه بوده و موجب اشتغالزایی می­شود، اما بهره­برداری غیراصولی از این گیاهان، منقرض شدن آن‌ها را در پی داشته، به همین دلیل باید برداشت­ کنندگان با روش­های صحیح بهره­برداری آشنا و زمینه‎ خاصی برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد افزود: اتحادیه با تشکیل کلاسهای آموزشی در دانشگاه شهید هاشمی­نژاد وابسته به جهاد کشاورزی، طریقه صحیح جمع­‌آوری، داشت، برداشت، خشک کردن، فرآوری و بسته‌­بندی گیاهان دارویی را به تمام اعضای تحت پوشش آموزش می‌­دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.