×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجاری‌سازی دستگاه اسانس‌گیر خورشیدی برای گیاهان دارویی

حامد کیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص این دستگاه اظهارکرد: دستگاه اسانس‌گیر خورشیدی بر پایه بخار آب امکان اسانس‌گیری از گیاهان را فراهم می‌کند.

وی ادامه‌داد: در این دستگاه ابتدا آب به بخار تبدیل می‌شود سپس به مخزن تقطیر وارد شده و پس از اجرای عملیات تقطیر بر روی آب به مخزن خنک‌کننده وارد می‌شود و با اجرای عملیات میعان بر روی آب به مایع تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افراز تجارت آرن با بیان اینکه برای تبدیل آب به بخار از انرژی‌ تجدیدپذیر خورشیدی استفاده‌شده، افزود: آب درون مخزن تهیه شده توسط سلول‌های خورشیدی به جریان افتاده و توسط انرژی خورشیدی دمای آن به ۹۵ درجه می‌رسد، سپس این آب به مخزن بخار رفته و در آنجا با انرژی بسیار کمتر نسبت به آب ۲۵ درجه تبدیل به بخارآب می‌شود.

کیانی تصریح‌کرد: این دستگاه به واسطه استفاده از بخار در اسانس‌گیری، امکان اسانس‌گیری طیف وسیعی از گیاهان را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه نمونه خارجی نیز دارد، خاطرنشان‌کرد: نمونه خارجی ترکیب استفاده از بخار جهت اسانس‌گیری و انرژی خورشیدی را ندارد.

مجری طرح دستگاه اسانس‌گیر خورشیدی برای گیاهان دارویی با بیان اینکه هزینه تقریبی ساخت نمونه اولیه این دستگاه۳۰ میلیون تومان بوده‌است، افزود: برآورد قیمت نمونه صنعتی این دستگاه حدود ۱۰ میلیون تومان خواهدشد.

کیانی با بیان اینکه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در زمینه ساخت نمونه اولیه این دستگاه حمایت مستقیم داشته‌اند، ادامه‌داد: همچنین در ساخت این دستگاه شرکت دانش‌بنیان افراز تجارت آرن مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در ماه جاری به ثبت رسیده‌است، تصریح‌کرد: در حال حاضر این دستگاه در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه خوراسگان در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد و در حال تجاری‌سازی جهت واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی می‌باشد.

  1. آل عمرانی

    با سلام
    جهت ارتباط با این مخترعین و ثبت سفارش و کسب جزییات بیشتر به کجا و یا کدام ایمیل را پیشنهاد می دهید؟

    • جلال عباسیان

      با سلام
      برای ارتباط با مخترع می توانید از طریق دانشگاه آزاد واحد خوراسگان اصفهان اقدام کنید.
      موفق باشید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.