×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرحوم محمدکریم ابراهیمی قاجار

در دوم تیر ماه سال ۱۳۸۳ شاهد افول چراغی نورانی در کسوت داروسازی کشور بودیم که قلبهای همه دلسوزان به خدمت در این راه را جریحه دار کرد و اگرچه چراغ پرفروغ وجود نورانی اش زود و دور از انتظار خاموش شد اما یاد و آثار به جای مانده از آن روانشاد همیشه ایام روشنی بخش راه پویندگان علم داروهای گیاهی و گیاهان داروئی کشور خواهد بود .

شادروان مهندس محمدکریم ابراهیمی قاجار در اسفند ماه سال ۱۳۳۰ پا به عرصه وجود گذاشت و پس از اتمام تحصیل در دانشکده مدیریت و حسابداری ، از سال ۱۳۵۶ در راه اعتلای گیاهان داروئی و صنعت داروسازی گیاهی زحمات طاقت فرسائی را تحمل نمود و در این راه استوار قدم برداشت و هر روز موفقیت جدیدی را در رشد و تکامل و توسعه این صنعت کسب نمود که تا به امروز شاهد درخشش نتیجه زحمات آن فقید سعید هستیم .

مجموعه مجتمع صنایع دینه ایران از سال ۱۳۵۹ با هدف تولید مواد اولیه و فرآوردهای داروئی ، غذائی و بهداشتی با منشا گیاهی تاسیس و در قزوین شروع بکار نمود . این واحد به دلیل داشتن کادر علمی ماهر و تحقیقات علمی بعنوان یکی از طرحهای مهم انقلاب در سال ۱۳۶۶ پذیرفته شده است و آزمایشگاه دینه بعنوان یکی از بهترین آزمایشگاه های داروهای گیاهی و گیاهان داروئی در سطح کشور فعال می باشد . این واحد در حال حاضر عضو معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز می باشد . این مجتمع با استفاده از مجهزترین ماشین آلات و تجهیزات مدرن ، فرآوردهای خود را در اشکال پودر و گرانول ، قرص و دراژه ، کرم و پماد ، مایعات و انواع شربتها با مجوز دارو از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید می نماید و همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و تنوع رویش گیاهان داروئی در مناطق مختلف ، شرکت کشت نباتات داروئی و صنعتی ایران که یکی از زیرمجموعه های این مجتمع می باشد، در سه استان گیلان ، قزوین و تهران اقدام به کشت گیاهان داروئی می نماید .

منبع: کتابچه اولین نشست هم اندیشی با پیشکسوتان گیاهان دارویی ایران (انجمن گیاهان دارویی ایران)، ۲۱ مهرماه ۱۳۹۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.