×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برند نخستین اسانس گل محمدی در کشور رونمایی می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ˈعبدالرسول ابراهیم آبادیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهارداشت: در سال جاری تولید آزمایشی اسانس در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان آغاز شده است و این محصول بناست تا از فصل گلاب گیری بعدی (اردیبهشت ماه سال آینده) به صورت تجاری در کشور تولید می شود.

وی با اشاره فرآوری محصولات نوین در حوزه اسانس، گفت: برای تولید محصولات جدید از جمله اسانس نیاز به فناوری ها و ادوات جدیدی است که در این راستا پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان با همکاری یک شرکت خصوصی اقدام به تولید دستگاه تقطیر اسانس با آخرین استانداردهای روز دنیا کرده است.

ابراهیم آبادی افزود: این دستگاه قادر است اسانس گل محمدی را به صورت کامل و خالص دریافت کند.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان از توسعه این شرکت و بومی سازی فناوری ساخت اسانس گل محمدی در کشور خبر داد و گفت: فناوری تولید اسانس که به کشور فرانسه تعلق دارد، از این کشور وارد ایران شده است.

ابراهیم آبادی به ظرفیت بالای کشور در تولید گل محمدی اشاره و خاطرنشان کرد: در استان کاشان سالانه ۶ هزار تن گل محمدی تولید می شود که برای تولید اسانس این میزان گل محمدی نیاز به ۱۰۰ دستگاه تقطیر فعال داریم تا کل محصول را پوشش دهد.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان با بیان این که مهمترین مصرف اسانس گل محمدی در صنایع عطرسازی است، خاطرنشان کرد: گل محمدی ایران در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان ، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا متقاضی زیادی دارد.

ابراهیم آبادی از صادرات اسانس گل محمدی به کشور فرانسه در سال جاری خبر داد و افزود: ارزش افزوده ناشی از صادرات اسانس به جای گلاب ۱۰۰ درصد است و از سوی دیگر در زمینه تولید گلاب مشکلاتی وجود دارد که با این مشکلات برای تولید اسانس مواجه نیستیم .

وی خاطرنشان کرد: گلاب یک محیط آبی و مستعد دریافت آلودگی های میکروبی و شیمیایی است و این درحالیست که اسانس علاوه بر داشتن حجم کم، محیطی است که میکروب ها در آن رشد نمی کنند و بسته بندی و حمل و نقل آن نیز بسیار ساده و آسان است.

ابراهیم آبادی اضافه کرد: اسانس را می توان به راحتی در طیف وسیعی از صنایع آرایشی ، بهداشتی و داروسازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.