×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر صفورا محبی، مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: کلسیم، فراوان ترین مینرال موجود در بدن است. بدن ما تقریباً ۱ کیلو گرم کلسیم دارد. البته در افراد مختلف با استخوان بندی متفاوت، مسلما این میزان فرق می کند.

دکتر صفورا محبی افزود: بیشتر کلسیم در استخوانها و دندانها نشسته است و تنها ۱درصد آن در بقیه بدن وجود دارد که همین ۱ درصد اعمال زیادی انجام می دهد.

وی در خصوص عملکرد کلسیم در بدن گفت: کلسیم عامل استحکام استخوانهاست. کلسیم کافی باید در غذای نوجوانان قبل از بلوغ وجود داشته باشد تا استخوانها تراکم مناسبی بیابند و در سالمندی به پوکی استخوان مبتلا نشوند.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: کلسیم برای عملکرد عضلات ضروری است و تا کلسیم وجود نداشته باشد حرکت امکان پذیر نمی باشد. از دیگر کارهای کلسیم در بدن انتقال پیام های عصبی است که با واسطه این یون صورت می گیرد و دخالت در یکی از مراحل انعقاد خون نیز می باشد.

وی در خاتمه گفت: برخی از گیاهان دارویی غنی از کلسیم هستند که می توانند در صورت مصرف منظم از آنها میزان مورد نیاز کلسیم بدن را جذب کرد مانند دانه انیسون، برگ های ریحان ، تخم شربتی، برگ های کلم گل، دانه کرفس، برگ های جعفری و برگ های گشنیز.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.