×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

با اینکه صدها آنتی‌بیوتیک طبیعی با درجه قدرت‌های متفاوت وجود دارد، اما اینجا به ۴ مورد از بهترین آنها اشاره می‌کنیم:
 
روغن مرزنگوش– پادشاه آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی روغن مرزنگوش است که تحقیقات مختلف تاثیر آن را اثبات می‌کنند. البته، در این مورد هم مثل چیزهای دیگر، میزان قدرت محصول قابل‌تغییر است به همین دلیل بهتر است قبل از خریداری حتماً در مورد آن تحقیق کنید.
 
در سه تحقیق که توسط پاول بلاشی (Paul Belaiche) انجام گرفت،  مشخص شد که روغن مرزنگوش ۹۶ درصد از همه باکتری‌های پنوموکوک، ۹۲ درصد از باکتری‌های نایسریا پروتئوس و استافیلوکوک را از بین می‌برد. بعضی رشته‌های نایسریا در بیماری‌هایی مثل سوزاک یا مننژیت مسئول است. پروتئوس نیز نوعی عفونت روده است و استافیلوکوک مسئول برخی انواع مسمومیت‌های غذایی است. روغن مرزنگوش ۸۳ درصد از استرپتوکوک‌ها و۷۸ درصد از انتروکوک‌ها را که با گلودرد استرپتوکوکی، تب مخملک، تب روماتیسمی، سندرم شوک سمی، کیست، عفونت‌های زخمی و آنورکسیا در ارتباط هستند را نیز از بین می‌برد.
 
عصاره برگ زیتون – برگ زیتون، مثل بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی دیگر، یک ضدویروس خوب هم هست و این باعث می‌شود وقتی با نوع یک میکروب به خوبی آشنایی نداریم، انتخابی فوق‌العاده باشد. دکتر لی در دپارتمان علوم پزشکی در دانشگاه CHA کره، دریافتند که عصاره برگ زیتون درمقابل میکروب‌های مختلف بسیار قوی عمل می‌کند. علاوه‌ براین، تحقیق آنها نشان داده است که برگ زیتون قدرت از بین بردن رادیکال‌های آزاد را هم دارد. رادیکال‌های آزاد با پیری و بیماری در ارتباط هستند.
 
سیر – سیر که یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضدقارچ و ضدویروس قوی است، ماده‌غذایی است که حتماً باید به برنامه‌غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. سیر که حاوی پتاسیم و ژرمنیوم، دو ماده‌معدنی که موجب بهبود سلامتی می‌شوند، می‌باشد، به ترکیبات سولفوری خود به‌ویژه آلیسین نیز معروف است. اینها موادشیمیایی گیاهی اصلی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بعنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند. پس زمانش رسیده است که چند تکه سیر در سوپ، سالاد و غذای موردعلاقه‌تان بیندازید و از فواید بسیار آن بهره‌مند شوید. مصرف پودر سیر را فراموش کنید زیرا بیشتر فواید آن از بین رفته است.
 
چای سبز – یکی از ترکیبات فعال موجود در چای سبز، اپیگالوکاتچین گالات (EGCG)، در تحقیقات عاملی بسیار موثر دربرابر برخی باکتری‌های دهانی شناخته شده است. ازآنجا که چای سبز فواید بسیار زیاد دیگری برای سلامتی دارد، مثل توانایی عالی آن در تجزیه چربی ذخیره در بدن، خیلی خوب است که برای بهره بردن از قدرت آنتی‌بیوتیک آن نیز حتماً به برنامه غذایی‌تان اضافه شود. برای گرفتن بهترین نتیجه از آن، حتماً موقع نوشیدن آن را در دهانتان بچرخانید.
 
منبع: سلامت نیوز

  1. سید مظاهر سیدی

    آیا با بره هم آشنا هستید.
    بره موم را اوایل پن یسیلین روسی می نامیدند. اگر می خواهید قدرت خواص ضد باکتری یایی آن را جویا شوید این نکته را یاد آور شوم که با توجه به شرایط داخل کندو(رطوبت بالای ۷۰ درصد و حرارت بالای ۳۶ درجه سانتی گراد) و همچنین وجود مواد غذایی بسیار مقوی مثل عسل، ژل رویال و گرده گل هیچ میکروبی قادر به رشد در کندو نیست و این مهم به سبب وجود بره در کندو روی می دهد. در صورت خواستن اطلاعات بیشتر میتوانید کتاب ترجه شده بنده با نام بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل را مطالعه کنید. با تشکر سیدی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.