×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، محسن حیدری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته دریای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در حاشیه نخستین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی خرمشهر در جمع خبرنگاران، گفت: تست‌های آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان بر روی جلبک‌های سواحل خلیج فارس در استان بوشهر انجام شد در حالی که در کشور ما این مطالعات بیشتر بر روی گیاهان خشک‌زی صورت می‌گرفت.

وی افزود: در این طرح جلبک‌های قرمز، قهوه‌ای و سبز سواحل خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفتند که بر اساس نتایج این تحقیقات وجود آنتی‌ اکسیدان در جلبک‌های سواحل خلیج فارس قابل قبول است ولی وجود خواص آنتی باکتریال در این جلبک‌ها نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های وجود آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال در یک گیاه آبزی، گفت: زمانی که گیاهان آبزی دارای خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال باشند، می‌توانیم از آنها به عنوان افزودنی مواد غذایی استفاده کنیم و از ذرات قضایی در برابر ترکیباتی که آن را تجزیه می‌کنند، محافظت کنیم.

وی ادامه داد: می‌توان از گیاهانی که دارای خواص آنتی باکتریال هستند در موارد آرایشی و بهداشتی و جداسازی محصولاتی با قابلیت صنایع غذایی استفاده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.