×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از فارس، رضا غلامی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه بودجه دولتی باید به عنوان چاشنی و حرکت‎ دهنده باشد اظهار داشت: از اعتبارات دولتی ۳۰ میلیون تومان برای ترویج و مطالعات زعفران گذاشته شد.

این مسئول تصریح کرد: در گلستان صندوق حمایت از بخش کشاورزی که به عنوان بزرگ‌ترین توانمندی این بخش محسوب می‌شود در طول چند سال اخیر ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار داشته و از سال گذشته این رقم به ۸٫۵ میلیارد تومان رسیده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گقت: رتبه استان از ۳۶ به ۱۲ رسیده و اگر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نشود و تنها به بودجه دولتی اکتفا کنیم بسیاری از ظرفیت‌ها نهفته خواهد ماند.

غلامی در ادامه یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسب به شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از آن با جدیت تلاش کنند.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه گلستان از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان سهم صندوق حمایت از بخش کشاورزی استفاده نکرده است عنوان کرد: هر تعاونی که وثیقه ندارد ما آن را تضمین می‌کنیم تا مشکلی از بابت بانک نداشته باشد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان باید احیا شوند یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت فعال و برنامه محور داشته باشند.

غلامی ابراز داشت: برای حمایت از تولید تلاش شده تا تسهیلات، زیرساخت‎ها، زمین ارزان قیمت و تبلیغات فراهم شود، اما بعضی از مشکلات به بخش دولتی برمی‎گردد که ضعیف عمل کرده و باید مرتفع شود.

وی یکی از مشکلات استان را ضعف مدیریت بنگاه‌ها عنوان کرد و گفت: گرچه نقدینگی نیز دچار تلاطم شده اما اکثر مشکلات به ضعف مدیریت بر می‌گردد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که مغفول مانده است خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات بگذاریم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی شناسایی شوند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.