×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اسم علمی: Ribes nigrum

اسم انگلیسی: Blackcurrant

مزه ی ترش و معطر و خشک انگورفرنگی نشان از وجود مقادیر بالای ویتامین C و فعالیت آنتی اکسیدانی بالای آن است. انگورفرنگی سیاه برای جلوگیری از سرماخوردگی و عفونت گلو به کودکان داده می شود. میوه، آب میوه و عصاره ی آن دارای فعالیت ضد التهابی و ضد ویروسی قوی است.

 

قیمت مورد استفاده: جوانه، میوه، برگ، روغن میوه

اثرات مهم: اثر آدرنالیک (جوانه)، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، قابض، مدر (برگ)

 تقویت سیستم ایمنی بدن: آب میوه انگور فرنگی را می توان با توجه به استفاده های سنتی آن به عنوان مقاوم کننده بدن در برابر عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و زخم های ویروسی مثل تبخال به طور منظم استفاده کرد. به نظر می رسد که این آب میوه داروی خوبی برای تسریع بهبود در بیماریهای عفونی نیز باشد. توصیه می شود که کنسانتره های شیرین شده ی انگور فرنگی را مصرف نکنید.

 آلرژی و التهابات مزمن: در فرانسه معتقدند که جوانه های انگور فرنگی عملکرد غده آدرنال را تنظیم می کند و برای درمان شرایط التهابی و آلرژیک مثل آسم تجویز می شوند. روغن دانه ی انگور فرنگی مثل روغن گل مغربی دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا-۶ است که می تواند برای کنترل التهاب در بیماریهایی نظیر آرتریت روماتوئید و ام اس (Multiple Sclerosis) مفید باشد.

 بهبود گردش خون: میوه و برگ انگور فرنگی با دارا بودن مقدار زیادی آنتوسیانین های آنتی اکسیدان، می تواند در مصارف طولانی به عنوان راهکاری برای بهبود گردش خون به ویژه به مویرگها مفید باشد. آب یا عصاره انگور فرنگی را می توان به صورت روزانه و به مدت چند ماه برای کک به بهبود مشکلات گردش خون مثل شکنندگی مویرگی و واریس استفاده کرد. 

 

منبع: کتاب Herbal Remedies ترجمه جلال عباسیان انتشارات مهر و ماه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.