×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در طب کل نگر، به نیازهای جسم، روح و روان توجه می‏شود، مخصوصا در هر حالتی که عنوان «عصبی» به آن اطلاق شود.

تظاهرات جسمیاختلالات عصبی در دیدگاه پزشکی کل گرا(holistic)  ممکن است به صورت بیخوابی، تپش قلب یا سردرد بروز کند و جنبه‏های احساسی آن عبارتند از: تحریک‌پذیری، افسردگی، احساس گناه یا خشم، و فقدان عزم و اراده یا احساس پوچی که نشانگر یک خلاء معنوی است و گیاهان داروئی در هر سه سطح مؤثرند.

در این مورد گل شاه پسند مثال خوبی است: یک تونیک کبدی و یک داروی عصبی مقوی و آرام کننده؛ مصرف آن به شکل داروئی مناسب حال یک فرد در کمال طلب و اندکی وسواسی است که سعی دارد در یک زمان چندین کار را انجام دهد؛ در سطح معنوی می‏تواند باعث افزایش ادراک و آگاهی روانی شود.

گیاهان داروئی بر ذهن آثاری دارند که ما تازه شروع به فهم آنها کرده‏ایم. گزارش‏هائی در مورد مواد شیمیائی معطر موجود در عصاره‏های روغنی نشان می‏دهند که آنها به بخش‏هائی از مغز می‏رسند که به عنوان مرکز احساس و عاطفه عمل می‏کند و در حافظه انسان هم نقش دارد.

پس تعجبی ندارد که عطرها این چنین یادآور خاطرات گذشته ما هستند، یا گیاهان معطر تا این حد بر احساسات ما تأثیر می‏گذارند. در پزشکی شرقی، عدم تعادل عاطفی به‌عنوان یک عامل بروز بیماری جسمی پذیرفته شده است و از گیاهان برای تقویت مراکز نیروی معنوی مانند چاکراها، که از فرق سر تا قاعده نخاع وجود دارند، استفاده می‏شود.

شقایق نعمانی گیاهی است مقوی اعصاب و ضد درد با اثر خواب‏آور؛ همچنین مناسب برای تنش‏های عصبی است که حداکثر یک میلی‏لیتر تنتور سه بار در روز یا به صورت دم کرده ( ۵گرم در ۵۰۰میلی لیتر آب) استفاده می‏شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.