×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بذر اصلاح شده گیاهان دارویی تولید می شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، محمد باقر رضایی  افزود: تاکنون ۸ تا ۱۰ هزار گونه گیاهی در کشور شناسایی شده که با توجه به اقلیم منطقه ما انتظار می رود ، تعداد گونه های گیاهی افزون بر این باشد.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد دارویی هستند، اگرچه تعداد گونه های دارویی بسیار بیشتر از این میزان است اما تعداد یاد شده صرفا گونه هایی است که در میان عموم مصرف بیشتری دارند.

وی ادامه داد: بیشتر گونه های گیاهان دارویی در کشور به صورت کاملا سنتی برداشت می شوند در حالیکه باید با استفاده از فناوری های روز دنیا ، شیوه برداشت این گونه محصولها اصلاح شود.

رضایی ادامه داد: دراین راستا بحث حمایت از تولید و فرآوری گیاهان دارویی بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد گیاهان دارویی مطرح شده تا با کمک فناوری های نوین ، گیاهان دارویی بیشتری در چرخه مصرف قرار گیرند.

رییس انجمن گیاهان دارویی تصریح کرد: تاکنون مجوز تولید اسانس و عرقیجات ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در موسسه ملی استاندارد تایید شده است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ۸۰۰ تا ۹۰۰ محصول گیاهان دارویی فرآوری شده به حدود ۳۸۰ محصول مجوز داده که امیدواریم با انجام تحقیق و مطالعات بیشتر تعداد گونه های دارای مجوز افزایش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.