×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر


بررسی علت لاغری و درمان آن و…

                                                       لاغرى و درمان آن

لاغری دلایل متفاوتی دارد که از برجسته ترین آن می توان به پرکاری تیروئید ، ناراحتی های گوارشی و بی اشتهایی عصبی اشاره کرد .اما در مجموع  علت لاغرى سوء تغذیه است. یعنى خوردن غذاهاى ناسازگار و یا نخوردن غذاى مورد نیاز بدن. لذا باید براى رهایى از لاغرى این سه کار را کرد:

اولا نباید غذاى ناسازگار خورد. ثانیا باید چند روز روزه گرفت یعنى فقط میوه‌جات خورد تا سمومى که بر اثر خوردن غذاهاى ناسازگار تولید گشته، از بین برود. ثالثا باید غذاى مورد نیاز بدن را خورد مخصوصا باید حتى المقدور شیر و میوه‌جات خورد. شیر غذاى کاملى است، یعنى تقریبا کلیه ی ویتامینها و مواد املاحى را دار است. لذا براى لاغرها غذاى بسیار خوبى است، به شرطى که با آن (به استثناء میوه‌جات) غذاى دیگرى نخورند. کسانى که لاغرى شان بر اثر مسمومیت مزمن غذایى است، باید قبل از تغییر رژیم، حتما ۵ إلى ١٠ روز روزه بگیرند یعنى باید فقط میوه‌جات تازه بخورند و آن هم به حد اعتدال. سپس باید روزانه یک لیتر شیر بخورند و پس از چند روز به تدریج بر مقدار آن بی افزایند تا به سه لیتر برسد.

از آن پس تا ۵ هفته باید به همین رژیم شیر و میوه ادامه دهند. ماساژ طبى نیز سودمند است، ولى ورزش ملایم و استراحت، لازم‌تر است. تنفس عمیق در فضاى آزاد فوق العاده مفید است به شرطى که هوا آلوده و پر گر دو غبار نباشد.

در موقع درمان باید به غیر از میوه‌جات و شیر، چیزى نخورند و پس از آنکه کمى رو ببهبود نهادند و احساس کردند که نیرو گرفته‌اند باید چند هفته دیگر به همان رژیم ادامه دهند.

یکنوع لاغرى دیگر هم هست که به علت بیماریهاى داخلى، انسان نمى تواند غذاهاى لازم را بخورد و گاه لاغرى به علل روانى مثل: خستگى، تأثر، عصبانیت، بدبختى، افراط در کار و فرسودگى قوا پیدا مى شود که همه این حالات را با معالجه با رژیم انگور مى توان بر طرف کرد. با این رژیم، تقویت یافته و دستگاههاى هضم غذا به کار مى افتد و قواى از دست رفته تجدید مى شود. انگور با میوه‌هاى دیگر و نان کامل برشته، با موز و با کته ی برنج وزن بدن را زیاد مى کند و به کلى لاغرى را از بین مى برد.

اگر لاغر و خشکیده هستید شما هم مى توانید با این دستور چاق شوید:

صبحانه میوه‌هاى بسیار شیرین از قبیل: انگور، کشمش، خرما، انجیر، توت تازه یا خشک بخورید. به این صبحانه مى توانید نان کامل، پنیر، عسل و کره اضافه کنید و حتى مى توانید مانند مازندرانیها، کته با ماست و پنیر با مغز گردو و یک میوه میل نمائید.

لاغرى و خشکیدگى زیاد نتیجه ی زیادى ترشح تیروئید است زیرا زیادى ترشح این غده در بدن تولید حریق مى کند و تمام ذخائر بدن را مى سوزاند. بهترین غذا براى خنثى کردن و کم نمودن این ترشح، خاکشیر مى باشد. اگر شما زیاد لاغر هستید همه روزه براى صبحانه مقدارى خاکشیر به هر نحو که دوست دارید میل نمائید، بعلاوه این خوراک به مزاج شما لینت مى دهد و اشتهاى شما را و همچنین ترشح بزاق را زیاد کرده مواد نشاسته اى را مبدل به قند ساخته قابل هضم و جذب مى سازد.

کلم سرشار از ویتامینهاى (آ، ب و ث) بوده و داراى ارزش غذایى زیاد مى باشد و چون داراى آرسنیک مى باشد اشتها می آورد و نیرو و جوانى مى بخشد. رنگ قیافه را قشنگ کرده و چاق مى کند.

نخود داراى ویتامینهاى (آ و ب ، ث) مى باشد و سرشار از آهن، فسفور، هیدرات دو کربن (مواد نشاسته اى) است. به کسانى که لاغر و خشکیده مى باشد مصرف آن توصیه شده است.

املاح معدنى فراوانى در هویج وجود دارد مثل: سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، اسید فسفوریک، اکسید دوفر، مثل آن که این سبزى را از این لحاظ ممتاز کرده است. همچنین ویتامینهاى هویج آن را به صورت یک سبزى پر ویتامین در آورده است که خواص تجدید قواى جوانى آن معروف است و در درمان لاغرى از آن استفاده مى کنند.

آب برگهاى کلم قرمز را بگیرید و با دو برابر وزن آن با شکر بپزید. این شربت را با دو برابر آن، آب گریپ فروت مخلوط کنید رژیمهاى لاغرى مؤثر است و به همین جهت که بعضى از پزشکان رژیم غذایى، در مورد لاغرى، مصرف کلم قرمز را توصیه مى کنند.

موز از میوه‌هاى خون ساز است و اشخاص ضعیف البنیه را چاق مى کند. شیر گاو مولد خون است و قلب و دماغ را تقویت مى کند و تن را چاق مى سازد و به تنهایى غذاى کاملى است.

کره گرم است و تن را چاق مى کند.

براى اینکه چاق شوید بادام و فندق و پسته و گردو را بکوبید و با سر شیر و قند مخلوط کنید ولاى نان بگذارید و بخورید.

تخم کرفس را مثل چاى دم کنید و بخورید، بدن را چاق مى کند.

تخم شنبلیله در علاج لاغرى موثر است.

کنجد انسان را چاق مى کند.

  مطالب مرتبط

بیماریهاى کبد و درمان گیاهی آن

چاقى و درمان گیاهی آن

اشتها و کم اشتهایى و درمان گیاهی آن

تصفیه خون با گیاهان دارویی

نفخ و درمان گیاهی آن

کم خونی و درمان گیاهی آن

ضعف قوای شهوانی (قوه باء) و درمان گیاهی آن                                                                





طبقه بندی:
طب سنتی
، 
درمان گیاهی
، 

برچسب ها:
لاغری،
درمان لاغری،
چاقی،
چگونه چاق شویم،
درمان لاغری با طب سنتی،
طب سنتی،
گیاهان دارویی،
درمان گیاهی،
نحوه چاق شدن،
لاغری و خشکیدگی،
ترشح زیاد تیروئید،
تیروئید،
گیاهان چاق کننده،
چاقی بدون عوارض،

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.