×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، سطح ذخیره گاه های ارژن این استان در زاگرس مرکزی را ۱۸۱هکتار اعلام و گفت: مهمترین کانون رویش ارژن، روستای ارجنک، از توابع شهرستان شهرکرد است که برای غنی سازی ذخیره گاه های ارژن، ۴ میلیارد ریال هزینه شد.

علی محمد محمدی افزود: دیگر زیستگاه های گونه ارژن در استان چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات سردسیر وانان به وسعت ۷۴ هکتار و چلیچه، ۱۹ هکتار هستند.

وی گفت: بذرپاشی و انجام ۲۴ هکتار عملیات حصارکشی، از جمله اقدامات انجام شده برای حفظ، احیاء، غنی سازی و حفاظت از این گونه نادر جنگلی است. 

محمدی، از اصلاح و احیای هزار هکتار از جنگل های زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری، با مشارکت مردم خبر داد و افزود: حصارکشی، تولید گیاهان مولد غیر چوبی، جنگل کاری با بذر، و کاهش عوامل تخریب، از اقدامات انجام شده در جنگل های حدود ۱۰ تا ۱۵ سامان عرفی این طرح در شهرستان لردگان است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه؛ طرح صیانت از جنگل های زاگرس مرکزی در ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل های بخش منج شهرستان لردگان در ۲۶ سامان عرفی ( محل ) از اوایل سال ۸۳ آغاز شده است، گفت: مدت زمان اجرای این طرح، ۱۰ سال است و پیش بینی می شود تا سال ۹۳ به اتمام برسد.

ارژن، یکی از گونه‌های مقاوم و ارزشمند جنگلی است که بذر آن کاربرد خوراکی و داروئی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.