×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

احساس درد نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم‌های داخلی بدن است. بعضی از مواد غذایی را که برای تسکین دردهای مختلف به کار می‌رود عبارتند از:

 

گرفتگی عضله پا – آب گوجه فرنگی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد از هر۵ نفر حداقل یک نفر به‌طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می‌شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی‌های دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کاهش می‌یابد.

 

درد سینه – دانه کتان

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، افزودن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند، فیتواستروژن موجود در دانه کتان مانع از بالا رفتن میزان استروژن که درد سینه را ایجاد می‌کند، می‌شود.

 

آفت یا زخم دهان – عسل

روزی ۴ بار کمی‌عسل طبیعی را روی آفت یا زخم‌ها بمالید تا از بین برود. استفاده از عسل روند درمان آفت را ۴۳ درصد سرعت می‌بخشد. محققان می‌گویند: آنزیم‌های طبیعی موجود در عسل طبیعی، التهاب را از بین می‌برند؛ با ویروس‌های مهاجم مقابله می‌کنند و التیام بافت‌های آسیب دیده را سرعت می‌بخشند.

 

سینوزیت – ترب کوهی

سینوزیت که بسیار شایع است علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشانی و صورت باعث می‌شود بیمار احساس درد وسیع‌تر و بیشتری داشته باشد. به گفته محققان آلمانی، ترب کوهی جریان خون به حفره‌های سینوس را تقویت، سینوس های گرفته را باز و عفونت‌های سینوس را نسبت به اسپری‌های رفع احتقان سریع‌تر درمان می‌کند.

 

دردمفصل – آب

درد پا، زانو، شانه و… را با مصرف روزی ۸ لیوان آب در عرض یک هفته برطرف کنید. به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروف است که از قسمت انتهای استخوان و مفصل‌ها محافظت می‌کند، مایعات موجود در بدن ودیسک‌های نرم در ستون فقرات را نرم و روان می‌کند.

 

کمردرد – انگور

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف روزی یک پیمانه انگور جریان خون به بافت‌های آسیب دیده کمر را بهبود می‌بخشد. بنابراین مصرف این میوه برای بهبود جریان خون و درمان بافت‌های آسیب دیده کمر لازم است.

 

درد عضله – نعناع

۳ بار در هفته، در وان آب حاوی ۱۰ قطره روغن نعناع قرار بگیرید‌. آب ولرم باعث شل شدن عضله شده و روغن نعناع به‌ طور طبیعی عصب را آرام خواهد کرد. تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد ۲۵ درصد بیشتر از داروهای شیمیایی گزارش شده است.

 

ناراحتی گوارشی – آناناس

مصرف روزی یک پیمانه آناناس تازه، نفخ‌های دردناک را در عرض ۷۲ ساعت کاهش می‌دهد. آناناس سرشار از آنزیمی‌است که با کمک به سیستم گوارشی پروتئین‌ها را در معده و روده کوچک سریع‌تر می‌شکند.

 

دردپا – نمک

برای رفع درد ناخن‌های فرورفته در گوشت، به‌طور منظم پا را در آب ولرم حاوی نمک خیس کنید تا عفونت و درد در عرض ۴ روز برطرف شود. به گفته محققان نمک به‌طور طبیعی التهاب را از بین می‌برد، خاصیت ضدباکتریایی آن نیز به سرعت میکروب‌هایی را که باعث ورم می‌شود از بین می‌برد. کافی است در هر یک لیوان آب ولرم، یک قاشق مرباخوری نمک اضافه کنید و روزی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه پا را در آن خیس کنید تا عفونت از بین برود.

 

درد مزمن – زردچوبه

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در تسکین درد ۳ برابر موثرتر است. زردچوبه ۵۰ درصد از درد بیماران مبتلا به آرتریت را کاهش می‌دهد.کارکامین، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمون‌های مولد درد را متوقف می‌کند. کافی است روزی یک‌چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه مصرف کنید.

 

علائم قاعدگی – ماست

۸۰ درصد زنان به علائم ناراحت کننده قاعدگی مبتلا می‌شوند، زیرا سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که به‌طور طبیعی هر ماه رخ می‌دهد، حساس است. اما با مصرف روزی ۲ پیمانه ماست این علائم ۴۸ درصد کاهش پیدا می‌کند. به گفته محققان ماست غنی از کلسیم است که به‌طور طبیعی سیستم عصبی را آرام می‌کند و مانع از بروز علائم دردناک می‌شود.

 

ناراحتی معده – ماهی

سوءهاضمه، سندرم روده تحریک پذیر و بیماری التهاب روده را با خوردن هفته‌ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنید. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا-۳موجود در ماهی به نام‌های «DHA» و «EPA»، به‌طور چشمگیری التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده را برطرف می‌کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.