×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف داروی گیاهی برای درمان قطعی بیماری ام. اس توسط محققان ایرانی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:این داروی گیاهی که با طبیعت گرم بر روی علایم بالینی و فاکتورهای التهابی بیماران ام. اس که مبتنی به تغذیه بوده ، ام اس نوت ( نوتریشن ) نام گرفته است.

آقای دکتر یعقوبی افزود: این دارو که از روغن گیاهان خاصی بدون عوارض به صورت شربت تهیه شده است می تواند ضایعات غشاء عصبی را از بین برده و سیال بودن را به غشاء عصبی برگرداند .
وی گفت : سهیلا رضاپور فیروزی با استاد راهنمای خود ،سید رفیع عارف حسینی دو و نیم سال روی این طرح فعالیت کرده است.

خانم سهیلا رضا پور فیروزی گفت : این مکمل تاکنون بر روی ۱۰۰ نفر آزمایش شده و ۶۵ نفر درمان را به پایان برده اند که در برخی از آنها بسته به پیشرفت و مدت زمان ابتلا به بیماری بهبودی قطعی تا نسبی حاصل شده است .

وی افزود : مدت زمان درمان با ام اس نوت ، یک دوره شش ماهه تا یک ساله بوده و بیمار برای درمان روزانه سه قاشق غذاخوری از این شربت مصرف می کند .

نکته جالب توجه اینکه استاد راهنمای این طرح دکتر عارف حسینی نیز که استاد بیوشیمی است مدت ۱۴ سال مبتلا به ام اس بوده و انگیزه اصلی خانم فیروزی در کشف این دارو بوده است که پس از استفاده از این دارو تا حد زیادی توانایی های خود را بازیافته است .

داروی ام اس نوت ، امسال با شماره اختراع ۷۶۷۴۵ ثبت شده و کاشف آن به دنبال مجوزهای بهداشتی از وزارت بهداشت برای تولید آن است .

بیماری ام اس نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن بدن بر ضد خود آنتی بادی درست می کند و در قسمت های مختلف مغز پلاک هایی تولید می کند که باعث ضایعات عصبی می شود . شیوع این بیماری در کشورمان ۲۷ تا ۷۳ ،در صد هزار و در آذربایجان شرقی ۲۸ در صد هزار است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.