×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جلبک کلرولاˈ نوعی جلبک سبز تک سلولی و ساکن آب شیرین است و قدمت آن به بیش از ۲ و نیم میلیارد سال می رسد و امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی برای تولید مکملهای غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ˈکلرولاˈ حاوی بیشترین میزان کلروفیل در بین تمام گونه های گیاهی شناخته شده است. این جلبک به دلیل محتوای غنی و کامل خود، کمبودهای احتمالی در رژیمهای غذایی را از طریق تامین پروتئین، فیبر، ویتامین ها و عناصر معدنی جبران می کند. به همین دلیل می توان از آن به تنهایی به عنوان یک غذای کامل برای یک دوره طولانی مدت استفاده کرد.

حافظ کرمی، عضو تیم سازنده این نوع مکمل غذایی به خبرنگار ایرنا گفت:جلبک کلرولا حاوی انواع ویتامین های A و E و B1 و B2 و C، غنی از اسیدهای چرب ضروری، دارای دیواره سلولی حاوی فیبرهای ویژه با خاصیت سم زدایی از بدن و سرشار از کلروفیل یا همان خون سبزگیاهی است.

وی افزود: جلبک اسپیرولا نیز، نوعی جلبک سبز-آبی است که از ابتدای یترین اشکال حیات بر روی کره زمین بشمار می رود. این جلبک به صورت معلق در آ بهای شیرین پرورش می یابد. نام اسپیرولینا برگرفته از شکل مارپیچی این جلبک است.

کرمی خاطرنشان کرد: اسپیرولینا به سبب داشتن طیف متنوعی از مواد مغذی و ویژگی های کمک درمانی می تواند نقش مؤثری در رژیم غذایی افراد داشته باشد و این جلبک از دوران باستان توسط اقوام آفریقا به عنوان غذا مصرف می شده و از حدود ۳۰ سال قبل تا کنون تولید و مصرف آن ب هعنوان مکمل غذایی درکشورهای صنعتی و پیشرفته به شدت رونق یافته است.

وی با بیان اینکه سا لهاست که سازمان فضانوردی آمریکا از این جلبک به عنوان مکمل غذایی برای فضانوردان خود در مسافرتهای فضایی استفاده می کند گفت: با توجه به غنی بودن اسپیرولینا از مواد غذایی، معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی می توان آن را ایده آل ترین غذا برای حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی دانست.

به گفته کرمی از ویژگیهای جلبک اسپیرولینا می توان به تامین اسیدهای چرب ضروری مانند گاما، لینولنیک اسید و امگا ۳ و ۶، حاوی انواع ویتامین ها ازجمله A و E، سرشار از رنگدانه کلروفیل یا همان خون سبز گیاه و حاوی مواد معدنی اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.