×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر ویدا مدرسی نژاد جراح و متخصص زنان و مامایی گفت: پیشگیری از یائسگی زود هنگام با اصلاح روش زندگی امکان پذیر است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مصرف استروژن های گیاهی طبیعی گفت: رژیمی که حاوی مقدار فراوانی عدس، لوبیا، نخود و سویا باشد حاوی استروژن گیاهی فراوانی است.

وی همچنین افزود: غذاهای غنی از کلسیم و مصرف حداقل ۲ لیوان شیر در روز یا معادل آن از فرآورده های شیری، سبزیجات، کاهش کالری و کاهش مصرف نمک از مهم ترین نکاتی است که خانم ها باید در حوالی دوران یائسگی به آن توجه کنند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: زنانی که به طور طبیعی از دانه های گیاهی بیشتری استفاده می کنند کمتر علایم یائسگی را نشان می دهند.

دکتر مدرسی نژاد تصریح کرد: زنان در حوالی دوران یائسگی و پس از آن باید رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین که در حبوبات به وفور یافت می شود استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزش حداقل به مدت ۳۰ دقیقه و ۴ بار در هفته، علاوه بر کاهش خطر ایجاد ضایعات استخوانی، موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته ، فشار خون، چاقی ، دیابت و افسردگی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.