×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از فارس، تفاهمنامه همکاری های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی و انجمن گیاهان دارویی کشور منعقد شد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور در این نشست اظهار داشت: گیاهان دارویی بحثی است که امید به پیشرفت آن در آینده ای نزدیک بسیار زیاد است.

محمدباقر رضایی با تأکید بر این که نگاه کاربردی به حوزه گیاهان دارویی باعث ایجاد بازار اشتغال و درآمدزایی برای دانش آموختگان می شود، عنوان کرد: این امر موجب می شود تا در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام های مؤثری برداریم.

رضایی مجتمع پژوهشی، آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی را کم نظیر دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود ۱۳۰ عضو هیئت علمی در رشته های مختلف، برای تبدیل شدن این واحد دانشگاهی به یکی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده های گیاهان دارویی در سطح کشور فراهم شده است.

وی ابراز علاقه مندی کرد که طرح اولیه پژوهشکده گیاهان دارویی با مشارکت حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه تهیه و در جلساتی که با حضور کارشناسان دو طرف به صورت هفتگی تشکیل می شود، قطعی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی نیز در این دیدار گفت: امروز با حضور رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی گام بلندی در توسعه همکاری های دو طرف برداشته شد.

فاضل لاریجانی ادامه داد: ارزیابی های لازم برای ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی یکی از بندهای این تفاهمنامه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تصریح کرد: برگزاری همایش ها و کارگاه های علمی مشترک تخصصی با هدف توسعه فرآوری گیاهان دارویی از دیگر بندهای این تفاهمنامه مشترک بوده است.

لاریجانی با اشاره به این نکته که در حال حاضر این واحد دانشگاهی با وجود دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی توانایی بالایی در توسعه گیاهان دارویی در سطح منطقه دارد، گفت: نشست های مشترک برای ساماندهی و راه اندازی آزمایشگاه ملی با شناسایی اولویت های استان و منطقه برگزار می شود.

این مسئول از برگزاری همایش ملی فرهیختگان و فناوران عرصه گیاهان دارویی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.