×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موفقیت کشت پایلوت گیاهان دارویی در استان خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی کشت پایلوت گیاهان دارویی در این استان را از موفقیت‌های این اداره در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: خراسان‌شمالی جزو ۱۳ استان کشور بوده که طرح کشت پایلوت گیاهان دارویی شامل ۲۱ گیاه دارویی را به اجرا درآورده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در حدود دو هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی درکش مانه‌سملقان انجام شد، گفت: کشت اکثر این گیاهان دارویی در استان با موفقیت همراه بوده است.

صابری اظهار کرد:‌ بر همین اساس کشت دستکم ۵۰ درصد از این گیاهان دارویی در سطح اراضی منابع طبیعی استان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی گیاهانی مثل ختمی، گل گاوزبان و بابونه را از جمله گیاهان دارویی عنوان کرد که طرح کشت آن در استان به خاطر برخورداری از بارندگی و هوای مناسب با موفقیت انجام شده است.

صابری با تاکید بر اینکه عرصه‌های منابع طبیعی در استان از تنوع گیاهان دارویی برخوردار است، اظهار داشت: باید این گیاهان پس از جمع‌آوری فرآوری شده و در قالب بسته‌بندی به بازار عرضه شوند.

به گفته وی، هم‌اکنون بیشتر بهره‌برداری از گیاهان دارویی استان به صورت خام صورت گرفته که چندان ارزش افزوده‌ای در بر ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بر ورود انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها برای بهره‌برداری از گیاهان دارویی استان تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری از گیاهان دارویی علاوه بر ارزش افزوده به اشتغال و رونق اقتصادی نیز کمک شایانی می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.