×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از فارس، حسین رضایی نسب در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان داشت: به منظور استفاده هر چه بهتر از فضای سبز گونه‌های متناسب با آب و هوا و اقلیم شهر قم مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت:‌ کارشناسان و متخصصان بسیاری در این راستا تلاش کرده‌اند و جلسات بسیار زیادی را گذاشته‌اند تا بتوانیم از اقلیم مناسب برای شهر استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به خواص گیاهان دارویی گفت: این گیاهان می‌توانند آرامش بخشی بسیار مطلوبی را ایجاد کنند و به عنوان جایگزین گیاهان فصلی به زیبایی شهر کمک کنند.

رضایی نسب ابراز داشت: باغ پرورش گیاهان دارویی در بوستان علوی ایجاد شده و از اساتید مجرب نیز دعوت کرده‌ایم تا در پرورش این گیاهان تلاش کنند.

وی بیان داشت: افزایش تولیدات فضای سبز در دستور کار قرار دارد و به همین منظور به دنبال ایجاد بوستان‌ها و به ویژه بوستان‌های محلی در سطح شهر هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ضمن تاکید بر استفاده از علوم در این زمینه گفت: کمیته‌ای تشکیل شده تا کارهای فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها بر اساس مسائل دانش محور باشد تا بتوانیم حرکت علمی و صحیحی را ایجاد کنیم.

رضایی نسب با اشاره به موضوع مبلمان شهری گفت: این یکی از مسائل مهمی است که باید رعایت شود و ما در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: همچنین برای وسائل بازی کودکان لایحه‌ای به شورای شهر ارسال و مورد تصویب قرار گرفت که در مرحله مناقصه بوده و هم‌زمان با عید نوروز شاهد تحول و تغییری جدی در سطح شهر از این نظر خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ادامه به میزان فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: میانگین کل میزان فضای سبز شهر ۱۴٫۵ متر مربع است که به دنبال ارتقا ۲٫۵ متر مربعی آن هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.