×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

کارشناسان تغذیه و سلامت در یک مقاله جدید تاکید کردند که مصرف تخمه کدو در کاهش سطح کلسترول خون موثر است.

این کارشناسان می‌گویند: کدو حلوایی ذخیره کلسترول بسیار اندکی دارد و به همین خاطر انتخابی مناسب برای یک رژیم غذایی کم کالری و نیز کاهش وزن است. اما از سوی دیگر تخمه‌های این گیاه پرخاصیت نیز در پایین آوردن کلسترول خون تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

علاوه بر این تخمه کدو خواص فوق‌العاده و بسیار مفید دیگری نیز دارد. برای مثال مصرف تخمه کدو خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد، از بدن در برابر آرتریت، التهاب مفاصل و پوکی استخوان حفاظت می‌کند و یک منبع غذایی غنی از عنصر حیاتی «روی» است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، تخمه کدو دارای نوعی ماده شیمیای موسوم به «فیتو استرول» است که نقش جاذب کلسترول را ایفا می‌کند و کلسترول بدن را به خود جذب می‌نماید.

اغلب می‌دانیم که توت‌ها منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و اکنون کارشناسان توصیه می‌کنند که تخمه کدو را نیز از این نظر باید به فهرست توت‌ها اضافه کنیم. بنابراین تخمه کدو ماده خوراکی مناسبی برای مقابله با التهاب است.

همچنین مصرف ۱۰۰ گرم مغز تخمه کدو می‌تواند ۵۴ درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. مغز تخمه کدو در عین حال منبع غنی از انواع ویتامین‌های گروه “ب” شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ویتامین “ب ۶” و فولیت است. علاوه بر این‌ها تخمه کدو به دلیل دارا بودن ترکیب شیمیایی موسوم به ال تریپتوفان در بهبود خلق و مقابله با افسردگی تاثیر بسزایی دارد. اما برخی دیگر از مطالعات نیز تایید می‌کند که مغز تخمه در پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه نقش دارد.

پزشکان همچنین تاکید دارند که تخمه کدو برای مقابله با انگل‌ها بویژه کرم‌های حلقوی مفید است. این ماده خوراکی معجزه‌گر در عین حال کاربرد زیبایی نیز دارد و به سالم و شفاف نگه داشتن پوست کمک می‌کند.

 

منبع: همشهری

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.