×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان گلودرد های زمستانی با عناب

شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از “باشگاه خبرنگاران”؛ دکتر عبداله ارجمند، دکتر داروساز دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: استفاده از عناب برای تصفیه خون، ایجاد شفافیت پوستی و پیشگیری از بیماری های قلبی، از گذشته در میان مردم رواج داشته است.

دکتر عبداله ارجمند با بیان اینکه تمام اجزای این گیاه دارای خواص ویژه هستند، اظهار کرد: مصرف جوشانده برگ عناب برای تسکین درد و پودر میوه آن نیز برای آرامش اعصاب توصیه می شود.

مبتلایان به غلظت خون با احتیاط عناب بخورند
این دکتر داروساز اضافه کرد: با توجه به افزایش غلظت خون در اثر مصرف عناب، بهتر است افراد مبتلا به غلظت خون با احتیاط عناب بخورند.
ارجمند خاطرنشان کرد: مصرف عناب در دوران بارداری، موجب کاهش دردهای شکمی در بانوان می شود.

پودر میوه عناب برای آرامش اعصاب و اضطراب به کار برده می شود. میوه عناب خون را تصفیه وسموم را از سیستم بدن دفع می کند.عناب پوست را روشن میکند ، مانع مشکلات قلبی می شود و احساس آرامش می دهد.خواص آنتی اکسیدان عناب همچنین به جلوگیری از سرطان کمک می کند.

البته به یاد داشته باشید که این میوه علاوه بر اینکه خون را تصفیه میکند موجب ازدیاد ویتامین k میشود یعنی خون را سفت میکند و مصرف زیاد آن برای افرادی که دچاز غلظت خون هستند توصیه نمیشود.

جوشانده برگ عناب اغلب برای تسکین وعصاره آن برای درمان گلودرد به کار می رود. استفاده از مغز میوه در بریدگی ها و زخمها موجب تسریع در بهبودی آنها می شود .

مخلوط عناب با فلفل و نمک در بیماران مبتلا به سوءهاضمه و حتی بیماری های صفراوی سودمند است . عناب خشک رسیده به عنوان ملین عمل می کند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.