×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان ایدز با گیاهان دارویی در گامبیا

رئیس جمهور گامبیا از احداث بیمارستان یک هزار و یکصد و یازده تختی برای مبتلایان به بیماری ایدز در این کشور خبر داد و گفت مقامات بهداشتی این کشور ، برغم نگرانی های دارویی و خطرات احتمالی قصد دارند با روش های طب سنتی و گیاه داروها بیماری ایدز را درمان کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانجول، ادعای یحیی جامه رئیس جمهور گامبیا در سال دو هزار وهفت مبنی بر درمان بیماری ایدز با جوشاندن گیاهان دارویی نگرانی و اعتراض کارشناسان پزشکی کشورهای غربی را بدنبال داشت بگونه که جامعه پزشکی غرب چنین ادعایی را امیدواری دروغین برای درمان این بیماری توصیف کردند.

جامه ضمن تاکید بر عملیاتی کردن برنامه ساخت بیمارستان جدید گیاه درمانی تا سال دو هزار و پانزده در این کشور گفت:« با استفاده از روش گیاه درمانی هر شش ماه ده هزار نفر از بیماران ایدزی درمان خواهند شد.»

مقامات سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد روش درمان ویروس اچ.آی.وی و ایدز رئیس جمهور گامبیارا quotation mark نگران کننده quotation mark توصیف کردند، زیرا بیمارانی که مجبورند برای درمان گیاهی مصرف داروهای شیمیایی را متوقف کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به عفونت ناشی از این بیماری خواهند داشت.

این در حالی است که جامه با اشاره به هفتمین مرحله از درمان بیماری ایدز، از درمان شصت و هشت نفر از مبتلایان به ایدز با استفاده از روش گیاه درمانی و ترخیص آنان از بیمارستان خبر داد.از سوی دیگر، برخی از رهبران کشورهای آفریقایی علیه کاربرد طب سنتی در درمان بیماری ایدز انتقاد کردند.

شمار مبتلایان به بیماری ایدز در گامبیا( دو درصد از جمعیت تقریبا یک میلیون و هشتصد هزار نفر) در مقایسه با دیگر کشورهای آفریقایی بطور نسبی کمتر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.