×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ˈحسین عابدیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون پنج کارگاه فرش دستباف با تولید ۸۰ تخته فرش و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در زمینه تولید فرش های گیاهی فعال هستند.

وی با اشاره به تولید۴۸۰ متر مربع از این نوع فرش به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در شهرستان کاشان، افزود: مواد اولیه فرش های گیاهی در دو بخش رنگ و الیاف کاملا طبیعی بوده و مزیت های بسیاری نسبت به مواد شیمیایی دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف کاشان تاکید کرد: تار و پود این فرش ها را پشم و رنگ آنها را رنگ دانه های طبیعی مانند روناس، پوست گردو، اسپرک، بزغنج، مازو، گندل و سایر رنگ های موجود در طبیعت تشکیل می دهد.

عابدی، ماندگاری، شفافیت و آلرژی زا نبودن فرش دستباف گیاهی را از ویژگی های منحصر به فرد آن دانست و گفت: قیمت تمام شده این فرش ها نسبت به فرش های شیمیایی بالاتر بوده و مرور زمان موجب شفافیت و مرغوب تر شدن کیفیت این نوع فرش ها می شود.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تعداد بافندگان فرش دستباف در شهرستان کاشان نسبت به سال گذشته، بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۰ هزار نفر بافنده فرش دستباف در این شهرستان وجود دارند که سالیانه ۶۰ هزار متر مربع فرش به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال تولید می کنند.

سه هزار و ۵۰۰ بافنده فرش دستباف عضو شرکت تعاونی فرش دستباف شهرستان کاشان هستند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.