×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این کارگاه ها با انواع گیاهان دارویی، اشکال، نام های محلی و علمی، روش استفاده و کاربرد این گیاهان در درمان بیماری ها آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در حاشیه برگزاری این کارگاه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی را ترویج استفاده از گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: با توجه به استقبال شهروندان ، این دومین بار است که کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در این شهرستان برگزار می شود.

ˈمحمود اکبری منشˈ با اشاره به اهمیت و مزایای گیاهان دارویی در مقابل داروهای شیمیایی گفت: گیاهان دارویی به دلیل ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و اغلب فاقد عوارض ناخواسته هستند.

وی با بیان اینکه به همین جهت گیاهان دارویی بویژه در موارد مصرف طولانی و بیماری ‌های مزمن، بسیار مناسب می‌باشند اظهارداشت: بسیاری از بیماری‌ ها با استفاده از گیاهان دارویی قابل پیشگیری و درمان هستند و هزینه و عوارض آن به مراتب کمتر از درمان با روش‌ های نوین است.‌

او گفت: طب سنتی ایران قابلیت ‌های فراوان دارد که اغلب بر پایه استفاده از گیاهان دارویی است و در تعامل با طب نوین می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی و پزشکی را برطرف کند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی و بهداشتی گیاهان دارویی افزود: این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ های کلان کشور جایگاهی شایسته و درخور توجه داشته باشد.

وی همچنین به تنوع اقلیمی، زیستی وسیع و منحصر به ‌فرد کشور در برخورداری از گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: ایران می‌تواند سهم مناسبی از بازار جهانی داروهای گیاهی را به خود اختصاص دهد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.