×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تلاش برای تبدیل آذربایجان شرقی به قطب گیاهان دارویی

به گزارششبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا دکتر حسن علی نقدی در بازدید اعضای ستاد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی از مرکز پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: دهه بعد دهه کشاورزی است و همین امر می تواند محرک ما در قرار دادن تحقیقات پژوهشی در زمینه گیاهان دارویی در صدر برنامه های پژوهشی باشد.

وی ضمن قدردانی از عملکرد و اقدامات موفق معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی در حیطه گیاهان دارویی اظهار کرد: با توجه به سیاستهای جهاددانشگاهی در ایجاد مراکز تحقیقاتی گیاهان بومی دارویی در سطح کشور، درصددیم تا با انجام تحقیقاتی ویژه بر روی قابلیت‌های هر منطقه، اسنادی را جهت آغاز فعالیت برروی گیاه مختص آن منطقه، آماده کنیم .

وی برگزاری گارگاههای آموزشی طب سنتی و گیاهان دارویی در مراکز پژوهشی جهاددانشگاهی را گامی موثر در راستای تحقق برنامه های آتی در این مراکز دانست.

دکتر حسینی، مشاور معاون پژوهشی جهاددانشگاهی نیز در این بازدید با تاکید بر فعالیت بیش از پیش واحدهای تحقیقاتی جهاددانشگاهی درحوزه گیاهان طبی و دارویی گفت: برای تحقق این امر باید سرمایه گذاریهای جدی توسط مسوولان مرتبط صورت گیرد تا محققان ما بتوانند بدونه دغدغه وارد کارهای پژوهشی شوند.

رییس جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی نیز ضمن برشمردن استعدادهای بالقوه مرتبط با گیاهان دارویی استان گفت: آذربایجان شرقی به علت شرایط جوی و اقلیمی خاص و طبیعت ویژه‌، دارای سوابقی روشن در پرورش محصولات کشاورزی بخصوص گیاهان دارویی است.

احمد فرشبافیان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان و اعلام آمادگی این مرکز در تحقق اهداف پژوهشی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: امروز تاثیر شفابخش گیاهان دارویی بر هیچکس پوشیده نیست و همین امر به تنهایی کافیست تا هر آنچه می‌توانیم در راستای تحقیق و پژوهش در این زمینه انجام دهیم و مطمئنا آذربایجان شرقی با قابلیت‌های ویژه خود می‌تواند به قطب پرورش گیاهان استراتژیک دارویی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا گیاه چله داغی از خانواده نعناع بوده و در ارتفاعات منطقه دماوند و آذربایجان شرقی می‌روید. از ریشه آن برای درمان بیماری روماتیسمی و درد پا استفاده می‌شود و در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز داروی آرموآرتروز از آن تهیه شده است.

همچنین گیاه قره‌قات در ایران در دو نوع اردبیلی و کلیبری است و از گیاه قره‌قات بطور سنتی برای درمان فشار خون استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.